lördag 14 maj 2011

Show and Tell: I ditt hem

Det här är lite fusk, för det är inte fredag. Men med allt strul på blogger fick jag inte ut något igår.
Temat är Desirees andra och det är:
I ditt hem. Välj en favorit, något roligt, annorlunda eller något som betyder lite extra för dig. Det kan vara en pryl, möbel, annat objekt. 
Jag tror jag uppskattar det här temat mer att läsa hos andra. Det är så roligt att se lite hemmiljö hos de bloggar man läser.
Här hemma är det mesta i oordning. Varenda rum behöver renoveras. Vissa mer än andra. Det betyder att det finns inte så många platser att visa er som mina favoritplatser.  När det gäller saker så är nog mina favoriter alla köksmaskiner. Det är något jag investerat en hel del i. Och datorn, hur skulle det gå utan datorn? Förresten är nog alla maskiner som har knappar, displayer och el mina favoriter. Men här kommer lite bilder från favoriter här hemma.

Men det här är nog min favoritplats i huset.
"Mitt rum"- här har jag datorn, symaskinen och många av mina pinaler. Ja, Paul har också ett rum där han kan ha sina saker i vilken ordning han vill.
Skrivbordet är inte snyggt men perfekt för hur jag använder det. Jag snickrade ihop det själv för att få det som jag vill.

I vardagsrummet tycker jag om de här fototavlorna. Det är bron mellan Ohio och West Virginia som jag fotade och sedan trixade med färgerna.

Det här kan tyckas lite futtigt, men blommor och växter är otroligt viktigt för mig. Och det här är vildpelargonen P. odoratissomum som är den enda jag haft tid att driva upp här. Det är en av mina favoriter och trots att den inte ser mycket ut för världen så doftar bladen härligt äpple. Jag vet att jag skrivit om den tidigare.

Och så gillar jag min dörr. Yepp, knäppt va!?
Men det är en av de saker jag hunnit måla och göra om som jag vill ha det.  Hallen där man kommer in. Kände att jag var tvungen att göra den för att känna det som hemma när jag steg innanför dörren. Och nu tycker jag dörren känns välkomnande och det är ju ett steg i rätt riktning.



Läs mer hos:
Nilla, Desiree, Annika, Erica, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Jenny, Karin, Lotta, Musikanta, Anna, Bejla, Maisoui, Malin

6 kommentarer:

Desiree sa...

Vad kul att få kika in hos dig och se lite av hur det ser ut i ditt hem. Jag gillade dina fototavlor. De var himla coola och snygga. Alltid lite extra roligt att ha något på vägen man tagit själv. Dörren tycker jag också var fin.
Ha en bra fortsättning på helgen.
KRam!

Lotta sa...

Åh, vad jag tycker om dina tavlor! Jättesnygga, och vilken kul idé!

Bejla sa...

Kul att se lite hur du har det. Dörren var ju jättefin! :-)

Magdalena and Co in US sa...

Desiree- TACK vad snällt sagt. Ja, det känns inte som jag har så mycket att visa upp. Men jag gillar mina tavlor. Visst är det lite rolig med något man skapat själv.
Lotta- TACK. Vad roligt att du gillar dom. Det är faktiskt enkelt att göra. Tror jag använde gratisprogrammet Picassa på de där. Sno gärna iden med nån bild som betyder mycket för dig.
Bejla- TACK. Jag tycker det varit så roligt att titta in till dig också. Temat med saker hemifrån var kul. Roligt att du gillar dörren, den var supertrist innan.

Äventyret framtiden sa...

Så har jag också varit på besök, hemligt mera eller mindre:). Tycker om den röda färgen på gardinerna.
Jag har inte hunnit med mitt fredagstema ännu, precis som alla andra föll det bort på grund av allt strul...men det kommer ännu
Kram!

Annika sa...

Vilka häftiga tavlor i häftiga färger!
BRA ide!!
OCh jag är jätteimpad av att du fixat ihop ett skrivbord helt efter eget önskemål!!!
Kram!