lördag 16 april 2011

Fredag - Vad finns på hyllan i en hillbilly resturang?

Idag har jag väntat på regnet, det tog ända fram till kvällen innan det kom, men det blev inget utejobb. Paul jobbar hela helgen så blir det fint kanske jag kan göra lite mer trädgård. Högt på önskelistan just nu är en kompostkvarn. I Sverige går den varm och där har jag inte ens en bråkdel av tomt mot vad jag har här. Inte bara för komposten utan även tanken att köpa täckbark, när man har hela skogen full med material känns fel. Förhoppningsvis kommer det lite bra priser så här på vårkanten.

Middag blev ute på vår hillbillyresturang Cracker Barrel, ett par varma dagar i veckan har gjort att träden blommar fint på parkeringen nu.

Det var många som var hungriga samma tid som vi så jag passade på att strosa runt i butiken som är i förrummet till restaurangen.



Här är lite smått och gott som kan inhandlas.

Och givetvis kan man shoppa i patriotisk anda, här kommer lite av det utbudet




Inne i matsalen kan man gunga i gungstolen framför brasan till ett parti checkers





och vid matbordet testa hur smart man är.

De hade 70% off på en hel del kläder så jag blev en skjorta 2 hattar och 1 tröja rikare. Har inga bilder på dom men ska ta och visa er vad jag handlade.

Sedan blev det hem, TV-mys och jag gjorde lite friterad banan med vaniljglass.

2 kommentarer:

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Ser att vi har samma smak vad gäller dessert. Själv sauterar jag bananerna i lite smör, med rom, grand marnier, brunt socker, kanel och kryddnejlikor.

Magdalena and Co in US sa...

Umepojk- Låter himla gott så som du "lagar" bananer. Jag tog en bild på mina friterade underverk, men tyvärr såg bilden mest ut som fiskbullar så jag la inte ut den. Men jag har lite svensk sirap som jag sprinklar på de friterade och som ger extra mumma.