måndag 11 april 2011

Nu ska jag bli en trädfällare

I lördags så  var jag nere på Jo-Anns som hade öppet hus och halva priset på alla kurser om man anmälde sig. Så jag passade på att skriva in mig på 2 nya kurser, dels en fortsättningskurs på hur man gör runda Scandinavian Loop mattor och en ny smyckeskurs. Jag kommer att behöva köpa lite material men kurserna gick tillsammans på $40 ca 250 kronor. Helt fantastiskt tycker jag som hade stor önskan att gå kurser i Sverige men de var på tok för dyra för att jag någonsin kunde gå. Det är något jag uppskattar här.

Blir så trött på mig själv. Jag hade köpt några meter tyg för min matta. Remsor ska göras med start från den sidan av tyget som är oelastiskt. Var förmodligen bra på TV för jag kom på mig själv med att remsa hela tyget på längden istället för på tvären. Så nu får det bli gardiner eller något annat istället.
Jurnie i trädgården. Maken till snällt barn har jag inte sett på länge.

Idag hade vi finbesök. Pauls mamma och pappa, syster och man och dotter kom på besök Själv  var jag uppe halva natten och försökte få våran byggarbetsplats att se ut som ett hem eftersom det var första besöket här i huset för hans mamma och syster. Och man vill ju ha svärmors gillande :)
Paul med nya sågen

Eftersom hon vet att jag är så förtjust i Peanutbutterfudge så kom det 2 lådor av det. Mumma, men ingen hälsokost.
Här sågar jag lite träd

Vi fick också lite hjälp med hur att använda motorsågen som Paul fick i present av min familj. Givetvis en Husqvarna - här kör vi skandinaviskt så långt det går. Jag har en förkärlek för verktyg och ville självklart prova. Och givetvis fick jag sågen att fastna. Men med några starka karlar som pallade upp trädet fick vi loss den.

Pauls pappa sågar träd, och som du ser så har vi massor MASSOR av träd. Höst och vinterstormen har blåst omkull flera i skogen.
Lilla Jurnie drunknade nästan i stolen

Sedan åkte vi till Steak 'N' Shake och åt hamburgare. Söndagsmiddag a la American.

Om det är någon som undrar vad kostar en hamburgertallrik i USA - den här dubbla med ost går på $ 3,99 ca 25 svenska kronor och shaken är $2,99 ca 19 SEK. Sen tillkommer skatten som är 6-7%, är inte helt säker. Men vad jag är säker på är att det är betydligt billigare att äta ute här.
 And this is why you love Steak N Shake!
De har supergoda milkshakes. Min är en chokladshake.

6 kommentarer:

Annika sa...

Kul med kurserna på Jo-Annes, och roligt att de inte kostar så himla mkt heller.
Familjebesök förstår jag är jättekul.
Väldigt söt bebis.
Kram!!

Anne-Marie sa...

Kul att du har kurser som du kan gå på. I mina trakter avveckls mer och mer av sådana saker pga den dåliga ekonomin. Förstår att du var glad över familjebesöket. :) Kramar!

em sa...

Synd att du bor så långt bort - jag har en del träd som behöver fällas.
Fudge är i sötaste laget för mig - men pb gillar jag!
Margaretha

Magdalena and Co in US sa...

Annika- Ja, jag ser fram emot dom. Känns riktig lyxigt att kunna kursa.Bebisen är söt, dessutom skrek den inte vilket är stort plus för mig :)
Anne-Marie- Ja, jag får passa på så länge det finns. Jag har ju inte varit här så länge så kan inte riktigt jämföra hur ekonomin var förut. Dock går det inte en dag utan att man påminns om att det blivit hårdare tider. Minns när dollarn var över 10 kr.
Margaretha- Jag är nog en rätt usel trädfällar. Tror inte du skulle ha så stor nytta av mig. Å jag gillar sött, men har gått på några minor med fudge. Allt är inte gott

Anonym sa...

Lite Hill-billy bob med motorsåg .-) å alla dessa desserter MAGDA du sa ju att du inte skulle falla för frestelsen .-) // Lippo

Magdalena and Co in US sa...

Lippo. Eller hur!!! Visst är jag läcker med motorsåg. Jag VEEET, jag är svag!!! Kom hit å stanna ett tag får vi ser hur snabbt du går upp i vikt, pop-tarts-mannen. //Kram