tisdag 19 april 2011

21 grader varmt och utedag

Här i USA har en tornado dragit fram i helgen i de södra staterna och värst har den drabbat North Carlolina, läste att nu är antalet dödade 45. Tänker inte gå in närmare på det utan enbart konstatera att jag är tacksam att vi inte drabbades och att man ständigt påminns om naturens krafter
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Undrar om jag någonsin kommer att lära mig tänka i Amerikanska mått? Rullen med staketstängsel som jag trodde skulle räcka en bra bit visade sig bara räcka en pyttebit. Eftersom jag vill att voffarna ska kunna springa på större ytor så var det bara att gå ut i skogen och hämta in det gamla rostiga hästhage staketet. Ser rätt sunkigt ut men det får duga tills vidare. Tyvärr så räckte det bara nästan av den biten jag tänkte hägna in. Har ca 50 meter kvar, får se hur jag löser det.

Så idag har det varit en härlig utedag med 21 grader varmt som högsta temp
Så det blev ingen fröplantering, inte heller någon rosplantering. Det förbaskade staketet ska upp först. Så jag tänkte visa er lite fler bilder från byggvaruhusen vi var på i helgen.
En del är fina, en del roliga, en del smaklösa, och det finaste av allt är att vi är alla olika i vår smak, så de lär säkert sälja slut på allt. Vad jag kan säga är att några tomtar kommer inte in i min trädgård. Vi är tillräckligt  tomtiga själva.
Köpte med mig tomat och sallad
Lerkrukor kommer jag behöva massor av
Den här kompostkvarnen vill jag ha
Mera vill ha
Och så en bild från vår lilla täppa
Lite hemma känsla när man ser maskrosor poppa upp överallt i trädgården, 
men jag hade inte varit ledsen om vi hade varit utan dom


2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, tvi vale för att utsättas för en tornardo. Vidrigaste vidriga!
Tänk att så många fick sätta livet till.
USch och fy.

Jag har fortf inte vant mig vid måttsystemet.
Maskrosor kan jag lätt avstå ifrån :-)
KRAM!!

Magdalena and Co in US sa...

Vad sjutton Annika, har inte du vant dig vid måttsystemet. Hur i hela friden ska jag då göra det;) Har du också maskrosor eller är det Morning Glory som tagit över allt.