lördag 23 april 2011

Bilder från kursen "Jump Ring Necklace"

Igår när var jag iväg på kurs i 4 timmar var vädret var hyfsat så jag lämnade altandörren öppen för att hundarna skulle kunna gå ut om de behövde. Stängde också av värmen eftersom det känns lite onödigt att elda för kråkorna.
Tyvärr glömde jag att sätta på den igen och i morse när jag vaknade var det 7 grader och regn och riktigt ruggigt ute. En hel del av det ruggiga hade kommit in. Hua
.
Ikväll har vi haft ordentliga åskväder igen också, blixtar och dunder samtidigt och hela huset vibrerar.
Här kommer lite bilder från kursen igår
Den här klassen var det jag tog och här är annonsen för den.
Lilla hörnan i butiken där de håller lektioner
Bilder på lite andra saker som de har kurser för
Så här långt har jag kommit med mitt halsband
Att göra dom här halsbanden tar tid. Varje blomma ska göras med dubbla runda ringar som lindas med en ögla. Ingen som tagit den här kursen har lyckats bli klar på tiden. Jag bestämde mig för att göra lite annorlunda och infoga tekniken med hamrad metall. Får se hur det blir när det blir klart

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Dina temperaturer verkar vara i klass med de vi har här. Det har blåst, varit kallt och bara runt +8 idag. Du gör så fina smycken tycker jag. Har du funderat på att sälja eller är det bara som en hobby? Kramar!

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie: Ja, hua vad trist väder vi haft hela helgen. Regn, regn och mera regn. Vad himla glad jag blir att du tycker de är fina. Jag hade en ide om att göra och sälja, nu gör jag bara för det är roligt. Får se om de blir tillräckligt bra för att jag göra det. Men det börjar bli rätt många nu. Tänkte också ta kurserna för att finslipa olika tekniker först. Det är ju många som säljer så man vill ju ha något speciellt. Kram

Annika sa...

Jättefina smycken, Magdalena!!
som du säger är det nog svårt att sälja smycken eftersom sååå många gör det hela tiden.
men jag tycker att dina är jättefina!
Kram!!