fredag 29 april 2011

Det är rätt bra med en traktor ändå...

Idag hade vi lite regnuppehåll. JIPPIEEEE!!!!!
Gizzie ligger och tittar ut på regnet. Tycker inte att det ser allt för bekvämt ut, men huvudsaken är att hon är nöjd.

Så jag bestämde mig för att klippa gräset på baksidan och det behövdes verkligen. Tack och lov har jag bra gräsklippare en vanlig motorgräsklippare med handtag som man håller in för att hjulen ska rulla framåt och det blir inte alls så tungt att gå. Det tog mig några klippiningar med den innan jag insåg att den hade en sådan funktion. Man är ju inte van vid sådana finesser.

Sen har vi traktorn. Sitta och klippa sin lilla plätt på en traktor tyckte jag var fånigt, men med så mycket gräsmatta vi har så är det himla fint.
Efter det bestämde jag mig för att börja kratta upp en del av löven och alla nedfallna kastanjer på ena sidan, och jösses vad kastanjer det var. Men återigen kommer traktorn till användning, allt krattas upp på en presenning och sedan bogserar jag iväg det till skogen med traktorn. Fiffigt eftersom det är mäkta tungt.

Tog mig en tur till apoteket- Walgreens, det är inte bara apotek utan de har det mesta, som i en liten närbutik. Jag förmodar att det inte är någon mer än jag som tycker det är roligt med mina kupongköp, men eftersom jag blir så glad när jag sparar pengar plågar jag er med dagens fynd.
Tvättmedel - kostar normalt sett $ 6,99 för en flaska men nu hade de nedsatt med en Walgreens kupong till $ 2,99 flaskan. Dessutom kunde jag använda en "manufactor coupon" på $1 för 2 vilket gjorde att de kostade $ 2,49 styck (ca 15 kr)
Handlade också en del förvaringsburkar till mina pärlor på Jo-Ann, hade 40% och 50% rabattkuponger som gjorde att jag sparade pengar. Eller som jag förklarar för Paul - Jag tjänar pengar som jag kan handla annat för... Kvinnlig logik. Enda trista var när jag kom hem och såg att en var spräckt. Men jag ska åt det hållet imorrn och köpa mer tvättmedel, så det blir till att byta.  Nog tjatat om det.
 .
Egentligen hade jag tänkt plantera rosbuskarna idag. Har suttit och blickat ut över tomten för att komma fram till var min rosenträdgård ska vara och tror jag kommit på det nu.
Men... sen började det ösregna, så det får helt enkelt bli en annan dag.

Under påsken så började påskliljorna blomma här, bra tajming. Men jag tog inga kort då för det bara öste regn.
Idag hittade jag den här söta lilla blomman också på tomten.
 Och hostan börjar titta upp

Så här glad kan Hoppsan bli när det inte regnar och han gör varv efter varv på samma ställe

2 kommentarer:

Annapanna sa...

Härligt härligt! Här hemma i Hägersten är det vår. Igår såg jag att liljekonvaljerna kommit upp i Telefonplanskogen. Tänkte på dig när vi plockade till Ingrids dop förra året. Det var den 29 maj så våren måste vara svintidig i år. Hoppas Doran mår bra! Ge henne en stor puss från mormor. Saknar er!!

Magdalena and Co in US sa...

Ja, jösses vad vi plockade så, men mest du. Jag bidrog bara med några få. Längtade alltid till den tiden när skogen bakom huset doftade konvalj och så fantastiskt vackert. Först alla vitsippor, sedan liljekonvaljerna.Jag har faktiskt hittat ett 20-tal i en plantering här och njuter av dom. Skönt att ni har tidig vår, vi har kallare än normalt och en massa stormar. Men verkar som vår tomt är senare än andra för när man tar bilen till centrum såg jag syren blomma hos andra. Pusar Dorpan minst en gång om dagen från mormor! Kram saknar er!!!