tisdag 19 april 2011

Vaknade till en sjö

När jag vaknade i morse hade det regnat hela natten. Tittade ut och upptäckte att vi hade fått en sjö på framsidan. Dikena är vårat Townships ansvarsområde även om jag försökte rensa de så gott jag kunde häromdagen.
Stora rensa rör bilen
Så jag bestämde mig för att ringa dom, men precis efter jag lagt på kom hela patrullen ut. Räknade till 5 bilar varav en slangbil, man tackar för uppmärksamheten och insatsen för att vi inte ska bli översvämmade. De berättade att deras chef åkt förbi här tidigt på morgonen och sett eländet.
Nu är dikena och rören rensade, vilket är bra för det började just ösregna och åska. Kollar vädersidan och ser att det är "severe weather warnings" i vårt område. Usch jag blir alltid så orolig när Paul är ute på vägarna och kör i oväder. Bäst jag slår på TV och kikar hur kraftigt oväder som väntas.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ingen dålig sjö det där. Tur att du slapp ta itu med det hela själv.

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Camilla - Nej, jag funderade på om lite gäss kanske skulle flytta hit. Men tack och lov så gjorde "kommungubbarna" eller vad man kallar dom här ett utmärkt jobb. De var till och med så rara att de knackade på när de var klara och sa att jag skulle ringa om jag fick problem igen