torsdag 31 mars 2011

Choklad test - vad finns det för god choklad i USA

Jaha, så åkte vi till Walmart för att jag kände att jag var tvungen att inhandla en våg.
Vet att jag har gått upp i vikt MYCKET här i USA, men det är väl priset man får betala när man får för sig att det är en god idé att prova alla hamburgerställens Cheeseburgare. För att inte tala om Starbucks doubble chocolate brownie. Ja listan kan göras lång, och nu är det dags att ta konsekvenserna. Men inte riktigt än. Har inte startat upp vågen än och på väg ut från affären kände jag att ett chokladtest var på sin plats. Hersheys choklad har jag ju skrivit om tidigare att den smakar rent illa.
Så dessa tre blev kvällens prov. Nej, jag åt inte upp alla. Bara smakade... lite....

God, God GOD!!! Helt klart en choklad som är godkänd.


Inte så god. Paul tyckte den var utmärkt och han fick till och med andra hälften av min bit för den söta sylten i mitten gjorde den sliskig.


Mums god! Också en ny favorit som kommer att inhandlas i fortsättningen.

Förresten snö-regnade det idag och var kallt. Inget trivsamt väder alls!

5 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Men vad konstigt - jag ser inga bilder. Undras just om det har att göra med min browser. Hersheys är inte god. Kan inte riktigt uttala mig om de andra eftersom jag inte ser vilka de är. :) Har också haft det där hoppiga när jag skall kommentera som Annika skrev om. Blogger verkar trilskas. Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Tack för att du påtalade det. Verkar som om det blev strul med uppladdningen av alla bilder igår. På datorn jag skrev på syntes de men när bytte dator var de borta. Nu hoppas jag att jag rätat till det. Ska försöka se om jag kan ändra lite i bloggen för det där med att det hoppar. Märker det inte på min dator. Så skriv gärna igen om det är något som trilskas. Kram

Annika sa...

Pröva Ritter Sport också!! SÅ god!!
Roligt att du hittat en choklad som du gillar.
Vet du, varenda ggn jag kommer till din sida kommer en förfrågan från Apple upp. Att jag ska ladda ner quick time (som jag redan har)- Mkt märkligt...
OCH imorrn har jag länkat dig på Show and tell!!!
Kram!!

Linnéa i Alabama sa...

Men bra inlägg! All choklad här smakar stearin enligt mig. uuurk. Jag får ta och prova det du tipsar om,

Här kommer ett litet tips om en tävling jag har för utlandssvenskar;

http://linneaiusa.com/2011/03/31/utlandssvenskar

Magdalena and Co in US sa...

Annika- Himla bra att du skriver det för jag ser inte ett dugg av det. Kan vara så att jag blev lite väl entusiastisk när jag fick för mig att ändra i bloggen förut och klicka i saker som jag inte borde. Ska kolla om det ligger några dolda add fönster som inte jag ser. Och skriv igen om sidan tar egna initiativ. Vet du att jag stod och tittade på Ritter och tänkte på dig. Men då hade jag redan vågen och 3 chokladbitar i vagnen... Så jag hade inte mage att ta de andra också.
Ska blir roligt med min första tema dag
Linnea- visst är den äcklig. Det är så konstigt att ett land som lever på onyttigheter inte kan ha schysst choklad. Marabou borde börja sälja på licens. Jag är sugen på en hederlig Dajm. Men det kanske finns nåt liknande. Ska kika in på din länk