torsdag 3 mars 2011

Inte ens Brad Pitt kunde få den att bli bra

Så igår såg vi då Inglorious Basterds ny hel CD kom på posten.
Och vad ska man säg. Märktes att det var en Quentin Tarantino film. Och är man är på humör för det så gillar jag Kill Bill, Pulp Fiction och Jackie.
Den började halv ok, sedan var det ett enda långt lidande. Funderade till och med på att inte ens se klart den. Men det är lite som att fuska, så jag såg hela och kan bara säg, trots åtta Academy Award nomineringar - save your time film och gör något annat.
Dessutom var Brad Pitt med sin accent inte speciellt trovärdig.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Kupongklippning på g

Idag har det varit fint soligt i Pickerington, men luften är fortfarande kall.
Jag har sorterat kuponger för mina framtida fynd i shopping sporten och lyssnat klart på boken "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Den här gången hade jag alla CD så jag fick slutet. Men jag är inte alls nöjd med det. Vissa intriger fick sin förklaring, medans andra påbörjades. Kändes som om boken är ryckt ur sitt sammanhang. Och efter lite sökningar ser jag på Internet att det här är 6:e boken i en serie. Ja, ja, det förklarar lite

Här är mitt lilla rum. Snickrade ihop skrivbordet eftersom det blev billigare och precis så stort som jag ville ha det. Himla trivsamt med en alldeles egen pysselhörna.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Badrumsrenoveringen fick ligga på is idag.
Men andra spackelrundan är gjord.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Just nu sitter jag med Netbooken o h kollar HGTV om Househunters.
Verkar vara stort i USA att köpa hus inklusive möbler. Men det ter sig lite löjligt att man kan lägga 400.000 USD och sedan säga att
-Njaeeee, jag gillar ju inte den takfläkten och matbordet.
För sjutton!!! Du har råd att köpa en ny!!!!

3 kommentarer:

vardagspoeten sa...

Vilken mysig hörna du har skapat!
Håller ju på att fixa för att få mitt hem som jag och dottern vill ha det. Definitivt roligare att se dina lösningar än att kolla inredningstidningar.

Annika sa...

Ja, vilken jättemysig hörna,
Men househunters, inte köper de väl så många möblerade hem där? Visst, gardiner och sånt brukar ingå, men inte så mkt annat. Man har nog sina egna möbler alltid, såvida det inte är ett condo vid beachen eller så som mestadels skall hyras ut, de brukar vara fullt möblerade då de säljs. Annars är det nog mkt ovanligt.
Househunters är ett av mina älsklingsprogram. Fattar inte riktigt varför, men jag är så svag för det :-)
KRAM!!!!

Magdalena and Co in US sa...

Suzanne, här i huset är det än så länge inte alls som jag vill ha det. Helst vill jag göra om allt och får hejda mig för att inte slå ner en massa väggar.
Annika, kanske inte är just househunter, kanske blandar ihop programmen och det är när de söker semesterhus. Jag gillar också Holmes on homes, önskar han kunde komma hit, och han i Income property är inte bara söt utan gör fina lösningar. Visst är väl den kanalen inspirerande!!!