onsdag 9 mars 2011

På jakt efter amerikanska naturen - Pics from yesterday

En sak jag verkligen saknar här är svenska naturen. Doris och jag var ute i skogen nästan jämt och vandrade. Hemma i mitt lilla hus i Sverige har vi gångstigar och skog precis vid knuten.

Första stället vi bodde på här i USA var ett Townhouse, där fanns det faktiskt några få ställen att gå på men då hade jag inte Doris med mig eftersom det var svårt att hävda för bordercontrol att jag var på besök om jag kom med voffan i bagaget.

Nu har vi stor tomt, men har inte haft möjlighet att sätta upp staket runt allt. Hoppas vi ska få råd till det. Så med vägen och grannarna för nära kan jag inte låta dom springa fritt.

Igår bestämde jag mig i allafall för att utforska Pickerington Pounds, en del av flera MetroParks som finns här. Träffade på en rar liten herre som var en Metro Park Ranger, han förklarade att första stället jag hittade inte var för hundar utan att jag fick följa vägen lite längre ner för att komma till dog tracks.
När jag väl kom dit kom han efter mig med en liten karta han ville ge mig över andra parker där hund var tillåtet och tydligen ska det finnas ett ställe där man får låta voffarna simma.
Frågade honom om säkerheten i parkerna och fick reda på att Rangers patrullerar3 gånger dagligen oregelbundna tider.
Något som jag verkligen tycker om i mitt nya land är hur rara de är och att man sällan känner att man stör med frågor. Har svårt att se i Sverige att man skulle göra sig besväret att hitta en karta och åka efter bara för att visa vilka möjligheter som finns.

Det ser ut lite som en rastplats i början.



Och så här ser det ut när man kommit en liten bit.

Skulle försöka ta en vacker bild på hundarna

Doris och Hoppsan
Blev inte så tjusigt, men här är dom.

Igår var en fin dag och jag hade tagit på mig på tok för mycket kläder.
Idag har det regnat hela dagen.

4 kommentarer:

Annika sa...

Det där ser ju ut som en bra plats att promenera på. Trevligt med trevliga rangers också.
Fina voffar, men dem i släptåg behöver du nog inte vara rädd.
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Ja, jag blir alltid glatt överraskad över hur rara människor är här i Columbus. Voffarna är bra att ha, förhoppningsvis är deras storlek avskräckande. Önskar jag kunde finna någonstans där de kunde springa fria.

Linnéa i Alabama sa...

Men oh! Är det en Ridgeback ni har???

Magdalena and Co in US sa...

Linnea- Japp Doris är en "liten" Rhodesian Ridgeback. Världens finaste!!!