torsdag 3 mars 2011

Jag vill också har mer pengar...

...tänkte bara att jag skulle inleda med det ifall det är någon som har lite över.

Måste erkänna att jag är lite kluven till kungahuset. Å ena sidan tycker jag att de är ett litet pittoreskt inslag för lilla landet i norr.
Å andra sidan finns det nog fler saker som jag inte är imponerad av:
  • ärva sin ställning,
  • tron på att vara förmer och bli behandlad därefter
  • och framförallt vad de kostar.
Känns som om de kostar mer än vad de smakar.
Är de verkligen såååå bra ambasadörer för Sverige?
Visst, här i USA är kungahus exotiskt och förekommer på skvallerblaskornas första sida ihop med Brad Pitt och Angelina Jolie. Men då är det engelska kunghuset som ligger på topp.
Nu skriver Aftonbladet att Kungen vill ha mer pengar. Även Expressen uppmärksammar detta.
Smakar illa i munnen när man tänker på utförsäkrade från försäkringskassan, hyresrätter som försvinner, kollektivtrafikens dyra priser.
Jo, det är klart kungen behöver mer pengar. Det kostar att ligga på topp

Inga kommentarer: