tisdag 15 mars 2011

Det här var det mest skruvade jag läst på ett tag


Tittar igenom nyheter på Bloggportalen och ser en märklig rubrik "Otrohetssajten läcker hemliga bilder". What? Kikar och ser att man annonserar stort på stan i Stockholm där man uppmanar till otrohet, funderar på om det är första april. Nope, still march.
Rubriken skriker ut Är du gift? Gör livet levande, ha en affär
Det hade förresten varit ett lågmärke även som skämt. Jag är helt övertygad om att det aldrig skulle funka här i USA. Jag rullar inte runt på rosa moln och tror att otrohet inte finns, men att uppmuntra till det, det känns bara fel fel FEL.
Har man ett öppet förhållande så behöver man ju inte vara hemlig, så det är inte den målgruppen man söker. Man erbjuder ett tillfälle för de som vill gå bakom någons rygg, såra och bedra för de som inte har kurage nog att göra rätt. Det är helt klart det mest skruvade jag sett på ett tag. Och inte inte konstigt har det väckt en del debatt.
Läs mer här och här

3 kommentarer:

SAM sa...

Haller helt med - kanns mycket fel. Daremot har jag har hort liknande sidor annonserade pa radion har i USA och tankte da att det skulle aldrig ga i Sverige.

Magdalena and Co in US sa...

Sam- Ha, där ser man, ja jag är nog inte förvånad. Tänkte på hur präktigt allt är här i USA, om du förstår hur jag menar. Men det är klart att det är kontrasternas land. Tack så mycket för att du gjorde ett inlägg, ha en fin dag

Annika sa...

Sjukt. Galet sjukt. I senaste Marie Claire (tror jag det var) skriver man dock om en liknande webb-sida som finns här. Tror den hette Ashley Madison eller ngt sånt. Verkar vara ngt som poppar uppp nu. Lustigt hur det kan vara med grejjer. Först hör man inte ett dugg, och sen poppar det upp på flera håll.
Kram!!!