fredag 18 mars 2011

Var snäll

Just nu har jag alldeles för mycket att tänka på med saker som behöver ordnas i både Sverige och USA. Jag önskar jag kunde vara en av dom som lägger huvudet på kudden och sedan bara sussa. Men icke, jag är den typen som funderar och funderar. Jag vet att jag kommer göra det tills dess att jag har kontroll över allt. Okej, det är lite att ta i, allt kan man inte ha kontroll över. Jag gillar listor, att-göra-listor. Och då måste man se till att ta tidsoptimisten åt sidan och inte göra en lista som överväldigar och som gör att man inte hinner. Nej, man ska skriva även de små sakerna, så man kan bocka av och känna sig duktig. Well, det funkar för mig.
Förresten är det inte märkligt hur man fokuserar ibland. En hel dag som man gjort massor, och istället för att ge sig en klapp på axeln och säga att man varit duktig, så tänker man på det man inte hann göra.
Så dagens uppmaning. Var snäll mot dig själv
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Så här ser det ut framför vår dörr. De är på väg. Jippieee!!
Dagstemperaturen idag gick upp till plus 18 C, och jag kunde sitta ute och njuta en stund.


2 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jaha, du är också listtypen. :) Jag gillar listor och att kunna bocka av men precis som du skriver skall det vara en mänsklig lista som går att uppfylla. Det verkar väldigt vanligt att inte uppskatta sig själv och se det man inte gjort istället för att vara glad över det man faktiskt åstadkommit. Men så varmt ni har. Här var det snöstorm idag och bara några plusgrader. Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Jaaaaa!!! Vi har haft fint väder ett par dagar. Men det lär nog inte hålla i sig, även om man kan hoppas. När jag läster din blogg så får jag för mig att du har mycket bättre klimat än vad vi har och jag undrar varför jag inte kunde hittat en karl i varma Kalifornien. Du skulle behöva mina vristvärmare och varm choklad med fluff. Kram