måndag 28 mars 2011

Fika

Söndag.
När jag var i slutet av programmet och precis skulle få veta vem förövaren var i Law & order: SUV så gick strömmen i hela området. Rackarns irriterande, som att spela in en lång film och missa sista minuterna.
Så min bloggning blev inget med eftersom strömmen försvann. Men det här var vad jag hann skriva innan internet gick ner.

För ett tag sedan var jag på Jo-Anns för att skriva in mig på en av deras kurser. Som vanligt blandade jag ihop am och pm och en av tjejerna i kön frågade vilket land jag kom från. Det visade sig att hennes man varit i Sverige, i Malmö och att han pratade svenska. Nu träffade jag inte hennes man men hon och jag bestämde oss för att ta en fika någon dag. Kom att tänka på att jag undrar hur lätt det skulle vara att förstå en amerikan prata svenska med skånsk brytning?
Så idag bestämde vi möte, jag lyckade givetvis köra vilse. Men den här gången var det inte trafikens fel utan jag som slog in 173 som gatunummer istället för 1173. Det visade sig att Hill Rd är en lång gata och nummer 173 är en övergiven lagerlokal.

Men när jag väl kom rätt visade det sig att Barnes and Noble var ett trivsamt ställe och jag kommer alldeles säkert fara dit igen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, det där kan vara svårt. Synd att de inte använder sig av 24 h klockan i detta landet.
kram!

Magdalena and Co in US sa...

Vi skulle ha träffats på Cold Stone glass, men där var massa ungar som skrek och hoppade. Sen mindes jag dina inlägg om BN och vi gick dit istället för det låg dörr i dörr.
Kram