tisdag 15 mars 2011

Inte utan latex

Idag har jag krupit på alla fyra och sandpapprat i badrummet. Mesta spacklingen är nog klar, kanske några få ställen som behöver få lite extra.
Har också tätat springor med foam.
Om du någon gång ska använda det, ha handskar. Jag kommer aldrig att röra den burken mer utan latex handskar. Gjorde misstaget att ta av dom och det fastnar, klibbar och är omöjligt att få bort från huden. Efter att ha försökt med tvål och vatten, aceton, lacknafta fick jag till slut försöka skala av det från huden med kniv. Nej, jag gjorde inte illa mig, men som sagt, tänker i fortsättningen sätta på mig handskar om jag så bara ska titta på flaskan.

Snoddles ville vara med på bild när jag fotade flaskan.

Så här blubbigt blir det, tätt och fint från drag

Var också förbi Walmart och handlade en liten verktygslåda. Så nu slipper jag ha famnen full när jag springer mellan garaget och övervåningen med verktyg.

Inga kommentarer: