måndag 14 mars 2011

Avatar och Tacos på söndagsmenyn

Jaha så har söndagen gått. Tror att jag fått släng av något skräp, känt mig extra trött hela dagen.
Helgens film från Netflix blev Avatar. Och till detta tacos med min hemmagjorda guacamole, d e mumma.
Hade inte riktigt koll på vad den handlar om, men givetvis hade jag inte missat den massiva reklamen. Hade nog varit riktigt häftig i 3D, får bli något på önskelistan. Jag gillade den här filmen, lättittad, påkostad filmning och läcker make up. Känns lite som en modern cowboy och indianfilm med syfy. Klart sevärd är min åsikt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Söndagar är Coupon day i dagstidningen, här är det Columbus Dispatch som gäller, så nu kommer det bli klippa och sortera. For förbi Jo-Ann och plockade upp lite mer pärlsaker och kunde använda en kupong som gjorde att det blev halva priset. Me like!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Idag var det till att ställa om klockan när Daylight Saving time började. Egentligen är det väl inte så krångligt att veta om klockan ska ställa fram eller tillbaka, men jag tycker ändå att den här lilla versen för att komma ihåg är söt. När vintern kommer ställs utemöblerna tillabaka och likaså klockan. När våren kommer tas möblerna fram och likaså klockan.
Jag vet när man började införa det här i Sverige och ett par äldre grannar tyckte att det var ett ofog att gå upp klockan två på natten för att ställa om klockorna. På den tiden jag jobbade natt var det här favoritnatten att jobba.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

3 kommentarer:

em sa...

Eftersom jag tar ut mina möbler, och se'n ställer in dem, har jag alltid föredragit "Spring forward and Fall back".
Margaretha
som inte är så förtjust
i fjantandet fram och tillbaka
med klockorna

Annika sa...

Säger som Margaretha, samma vers. Samma tankebanor också. Tycker det är förfärligt fånigt detta att ställa fram klockan...
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Håller med er båda, det är fånigt. Och jag missar alltid någon klocka som förvirrar mig senare.
Vilken bra vers Margaretha, den ska jag minnas :)