söndag 20 mars 2011

Äntligen kan jag komma åt mitt minne

Äntligen!
Så behöver jag inte köpa en liten kamera för jag har äntligen hittat en memory card reader som passar mitt kort. Att det skulle vara en hel vetenskap hade jag inte räknat med.
Så här ser då de olika ut, och det högra verkar vara det vanligaste här i USA. I alla fall när det gäller mobiler. Tror att M2 mest används till spel.

Här är en samling av alla dom som jag blivit pålurad hitintills och som inte fungerar med M2 korten.


Men nu kan jag använda den här gamla mobilen. Tar väldigt bra kort enligt min uppfattning, och mindre kamera är nog svårt att komma över.
Sony Ericsson telefoner har ett minneskort som har 2 pluppar och som heter M2. Har varit på otaliga Best Buy där de inte haft en aning om vad jag pratat om. Till slut satte jag mig och letade på internet för att förstå vad jag behöver.

Här är den som funkar. Tjohoo!!!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Paul jobbade idag så jag tog tillfället i akt att klippa lite kuponger. Såg att det kommer fler program från TLC om extreme couponing, kommer nog aldrig att bli så som dom. Men det känns väldigt bra att spara pengar. Och det var min plan med shopping rundan vi tog efter P kommit hem.
Blev först Subways, tanken var att använda en kupong, men någonstans på vägen fick P för sig att ta en foot long istället för 6" som kupongen gällde.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Därefter till Jo Ann och köpte lite mer pärlmaterial. Tvingade med P in för att använda en kupong. De låter en inte använda 2 likadana kuponger och jag ville ha halva priset för det jag köpte. Alltså fick maken rycka in och checka out en av sakerna.


Jo Ann är pyssel heaven
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Och till sist Best Buy där jag till slut fann rätt minneskort hållare. Och finfint var att jag hade $5 dollar medlemskupong. Hua, känner en blandning mellan tramsig och smart med kupongandet.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tog ett par bilder från bilen i rörelse också för att se hur bra kort mobilen tar


Helt godkänt tycker jag.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Eftersom Anne-Marie skrev om supermåne igår i sin blogg, så visste jag att det var dags att titta mot skyn ikväll. Och så här såg det ut :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade också minneskortsläsar problem, tills jag hittede ett på Classe olssson... och trodde faktiskt att dom skulle kosta en hel förmögenhet men hade fel....
OOOh.... avis på din eriksson cybershot.... ;) uber bra bild kvalifux.....!!! for blogging and so forth....... fortsätt langa upp en länk på FB varje gång du skriver...!!! pössar..... anu

Anne-Marie sa...

Visst är det intressant med alla kuponger som finns i USA - både papperskuponger och kuponger via nätet. Om jag köper något via nätet kollar jag alltid om den butiken har kuponger. Månen ser inte så stor ut men det är säkert svårt att fånga den när det är mörkt ute. Jag kunde inte se den tyvärr eftersom det var mulet och snöade. Har lagt ut bilder på alla snö vi fick i natt och idag. Kram!

Annika sa...

ja, vilken MÅNE det var inatt.
tror att sandisc är det absolut vanligaste minneskortet överallt. Glad att du hittade en card reader som gick bra!!
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

JAG BLIR SÅ HIMLA GLAD NÄR NÅGON SKRIVER TILL MIG!!!
Anu- vi har inte classe o. Men väl så mycket annat. Ja den är lysande kamera i, tom bättre än andra som enbart är kamera. Telefondelen är jag inte lika impad av. Jag försöker skriva varje dag. Tycker du kan prenumerera eller så, så kan jag få känna mig lite viktig ;)
Anne-Marie- Vad synd att det snöade. Den var vacker, men det är svårt att återge.Kuponger är bra här. Otroligt vad man kan spara. Kolla när TLC kör nya programmen, det är rätt inspirerande om än galet.
Annika- Ja för jag är lite rädd om systemkameran och när man är ute och far så är den lite stor.