torsdag 3 mars 2011

Kikar på mest lästa svenska nyheter

Aftonbladet fortsätter att skriva om Kungahuset och har låtit Lyxfällans Mathias Andersson ge lite tips.



Tittar igenom menyn och ser att här kokar vi minsann inte soppa på spik. Gillar också kommentaren om deras förkärlek att åka konvoj.
La in en liten omröstning på om vi vill ha kunga huset eller inte, men den verkar inte funka. Så jag tar bort den.
Men skriv en kommentar - PLEEEASE
Vill du ha kungahus eller inte?

HÄR är deras andra artikel om det.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Läser också DN om svenska soldaterna i Afganistan.
Konstaterar med sorg att i krig finns inga vinnare.

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag är helt emot KNUGAhuset och höll på att baxna över den där artikeln. USCH!
Fattar inte att vi har en monarki 2011, helt ofattbart.
Snacka om ihopdammat statsskick, och sen den knugafamiljen också, men suck...
Ja, där har du mitt omdömme ;)
Kunde inte rösta på din omröstning.
Kram!!

vardagspoeten sa...

Oj, såg inte omröstningen. Men nej, inget kungahus för mig! Har du läst boken "Den ofrivillige monarken" som utkom i höstas? Kanske inget nytt under solen när det gäller kungens festande och hans otrohet, men den historiska delen var ganska intressant.

Magdalena and Co in US sa...

Annika, nej jag blir mer och mer störd över att svenska folket ska betala för deras lyxliv.
Suzanne, har inte läst den boken. Kungens kvinnohistorier och partyliv har väl varit rätt välkända länge. Kanske ska kika in vad det är för bok.