torsdag 9 oktober 2008

Skulle köpa mjölk - fick ett slag i ansiktet - Aj!

Mjölken var slut och jag och Doris traskade iväg mot lilla närbutiken i området.
Tog mina sunkigaste hundkläder på mig, skulle ju ändå inte träffa någon.
Mössa på för att dölja en riktigt "bad hairday".
När vi närmar oss ser jag ett par pundare utanför affären som för ett jäkla liv.
Avvaktar lite för att se om de är på väg därifrån.
Även om det bara tar 1 minut att köpa mjölk, tänkte jag absolut inte lämna Doris i närheten.
Så blixtrar det till, en av dom börjar gå lös på sakerna utanför affären.
Papperskorgar och bord flyger i luften.
Så går de åt mitt håll, skriker och för ett jäkla liv.
En av dom börjar gå mot mig och skriker något om att jag ska passa mig.
Jag håller undan Doris och ber personen gå.
Svisch, säger det och jag får en smäll i ansiktet.
Hon tar i ordentligt och träffar mig vid tinningen.
Den var jag inte beredd på, gick så snabbt.

Polisen på plats
Kände att här var det en riktig snedtändning på gång,
så jag bestämmer mig för att kontakta polisen.
Är det ok att ringa 112 nu, hmm...? Jo, det är det nog.
Den ena av dom försvinner medans den andra börjar slänga mer saker.
Ganska snart är det fullt av folk som står på balkonger och som tittar ut för att se vad som händer.
Tror först att det är en man, men efter en stund förstår jag att det är en kvinna.
Droger kan onekligen få människor att se bedrövliga ut.
Sen blir det ett jäkla liv.
Hon tar upp gatstenar och skickar mot passerande bilar. Tack och lov missar hon precis.

Ett par barn kommer ut från affären och är på väg mot henne.
Inte bra, ber dom gå över på andra sidan.

Under hela tiden har jag kontakt med polisen som försöker få dit bilar.
Jag hör också hur andra börjar ringa.
Det här håller på att spåra ut totalt.
Vi väntar och väntar, medans hon far runt och är helt galen.
Försöker välta byggstängsel.
Börjar plötsligt slänga av sig sina ytterkläder.
Tar upp järngaller som ligger utanför en port och skriker att hon ska kasta det på mig,
vilket hon oxå gör. Men jag är tillräckligt långt bort och gallret tungt.
Närmar sig mig och skriker att jag ska passa mig jävligt noga.
Kände att det var min tanke oxå.
Så speedad hon var hade jag ingen lust att slåss med henne,
så jag håller en konstant distans på ca 30 meter.

Så kommer då konstaplarna.
Vi är ganska många som sett hur hon gått lös på sakerna runt omkring.
Dessutom såg en del av de andra hur jag fick ett slag i anskitet.
Precis när det hände, fick jag väl en bra adrenalinkick som gjorde att det inte kändes så mycket.
Efter en stund inser jag dock att hon nog slog hårdare än vad jag först trodde,
det började kännas rätt ordentligt.
När hon ska transporteras till bilen blir det ett riktigt tumult och hon flippar igen.
Med tanke på att de var tvungna att vara tre stycken kände jag att det var ett bra beslut, att jag backade tidigare.
Så är det då dax att berätta vad som hänt för polisen som tar upp anmälan.
Och vad tänker jag...
Varför, varför, varför tog jag så fula kläder på mig idag, han var ju söt.
Så kan det gå en vanlig dag när man ska köpa mjölk, man åker på lite stryk.
Skönt att hon blev omhändertagen, känner att något riktigt allvarligt kunde ha hänt under hennes snedtändning annars.
Har fortfarande ont i tinningen och huvudet, trots att jag tog en värktablett när jag kom hem.
Det är lite synd om mig...

1 kommentar:

anu sa...

även vid en vända till affären kan saker hända...
kram kram..