torsdag 16 oktober 2008

Förlåt - Är det fel att vilja vara en snäll människa?


Aftobladet idag
Om jag får välja en egenskap jag strävar efter
(ja, jag har många fler saker jag vill vara)

så är det att vara snäll.
(ok, jag vet att man säger att det är kossorna på landet oxå)
Jag vill vara en snäll människa.
Inte så att andra trampar på en.
Men jag tror inte på det cyniska,föraktfulla och bittra.
Humor, ironi - japp, det gillar jag.
--------------------------------------------

Ibland är jag inte snäll,
ibland säger jag saker utan att tänka på hur det uppfattas.
Jag är inte perfekt, jag vet inte bäst.
--------------------------------------------

Ibland är det så att det som lät bra i mitt huvud, inte alls lät så bra när det kom ut.
(Känner du igen det?)
-------------------------------------------

Ibland händer det något, på väg mellan min mun, till dina öron.
Det spelar ingen roll om jag inte menade illa, blir du sårad - så blir du.
Om det inte var min avsikt, att jag inte förstod hur du uppfattade det.
Då finns det ett ord...
Förlåt, jag ville inte göra dig ledsen.
---------------------------------------

Jag missade debatten igår på Kvällöppet, det står om det i Aftonbladet idag.
Tror jag är mest glad att jag missade det.
Jag vill verkligen tro att Katrin är en bra människa,
att hon är en smart tjej, som går sin väg, som inte ber om ursäkt för sig.
Smarta tjejer "rockar"!
Men hon gör det så svårt.
Katrin vet inte vad granskningsnämnden är,
hon vet heller inte vad en programledare är...
Hon säger saker och menar att hon inte har något ansvar.
Hon säger att hon skrattar åt kritiken från dom som blir ledsna och upprörda av hennes cyniska kommentarer.
Jag försöker verkligen hitta ironi, bara en vilja att röra om i grytan.
Men...
Naturlig och spontan är inte synonymt med cyniskt.
---------------------------------------

Kan bara hålla med Marcus Birro i följande
Ur artikeln
Marcus Birro:
"– Jag vill vara allting annat än det hon är. "
---------------------------------------------------------------------
"Det står inte någonstans i mitt kontrakt att jag har ett ansvar, och det är absolut ingenting som jag åtar mig, sa Katrin Zytomierska som svar på kritiken."
Det finns även ett klipp där från programmet.
Bilda er egen uppfattning.
Min är klar. Att vara elak är inte trivsamt Nu, har jag bestämt mig för att undvika titta/läsa allt hon medverkar i.
Jag tycker hon är sorglig.
---------------------------------------------------

Läs andra blogginlägg
Här och Här och Här
--------------------------------------------------
What goes around - Comes around

2 kommentarer:

anu sa...

... tittar man på hennes inlägg med glimten i ögat är hon ändå rätt "harmlös".... hur hon betett sig i tv har jag inte hunnit se efter...
det finns två valmöjligheter..
Antingen fullkomligt korkad..
eller....
Fruktansvärt ironiskt tjej med humor som kanske inte går hem hos allt och alla....

kramizar så länge..

Dennis Alexis Hellström sa...

Gud, så bra skrivet! Skönt att inte vara ensam i att tycka att hon är kall. :)

http://bimbo84.blogspot.com/2008/10/barnsligheterna-i-idol-fortstter.html