söndag 19 oktober 2008

Grattis Tove

Lördagskvällen...

Just ätit klart pizzan och tryckt i mig nästan hela ostbågspåsen och coca-cola.
Tycker lite lagom synd om mig själv.

Då kommer det ett sms. Var är du? Det är ju fest!
Oj, då.
Här var jag så upptagen med min egen misär
att jag totalt glömt Toves födelsedagsfest.
Har verkligen inte lust att ägna mig åt något annat
än självömkan, men va fasen.

Duschar och slänger på mig lite kläder och åker över till
Tove som bor ännu mera sydväst än jag, men bara en liten bit bort.

Där var det full fart och festen hade redan varit igång ett tag.
Så en knapp timma efter jag kom började folk vilja ta sig in till stan.
Jag ville inte gå ut.
Men jag och en annan tjej var nyktra och hade bil.
Jollen kom på tal och jag lovade att köra halva skocken dit.
Inga pengar = ingen utgång.

Määäään, snälla följ med, vi bjuder, du behöver inte ha dåligt samvete...
Hmm.... Ja, bara en liten stund då.
Lovade också Tove som var födelsedagsbarnet att se till att hon kom hem ordentligt
och köra henne till dörren.

Magdalena och Micke
Å väl på båten visade det sig att ett annat kompisgäng oxå hittat dit :)

Tove och Micke


Sofia tycker om Toves bror
Ja, och sedan blev det ju sådär konstigt som det brukar bli.
Vi stängde stället. Jag körde Tove hem och landade vid 06-tiden hemma.
Gick ut med Doris och la mig och sussa.
Det är så trivsamt att vara nykter - sängen står stilla och snurrar inte alls :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, ja det var en kulig kväll, även om födelsedagsbarnet (läs jag!)blev lite väl rund under fötterna ;-)
Såå glad att du är min riddare i vit bil :D
Puss på dig
//Tove