tisdag 28 oktober 2008

Dokusåpa på TV och i Bloggar


Rubrik från Aftonbladet

Det är bara att tacka och ta emot för den perfekta raggningsrepliken,
framförallt om man skulle bli dissad.
Nu handlar det om Dokusåpan Färjan som fått Ruth att framstå som prostituerad,
vilket hon är ledsen för eftersom hon säger att hon åker och predikar...
----------------------

Skrev lite tidigare idag om bloggar och makt.
En blogg som jag kikat in i några gånger är Linda Rosings.
Det som framför allt slår mig är att jag tänker:
NEeej, jag tycker inte den här är så intressant
Och sedan att jag tycker synd om henne för de som skriver är så elaka.
--------------------------------------

Nu läser jag i Aftoblandet om bloggare och makt:
"Linda Rosing, 34, var uträknad som kändis och planerade för ett liv som flygvärdinna, utanför rampljuset. Sedan kom bloggen.

"– Den har förändrat mitt liv. Jag är mer respekterad nu tack vare den, säger hon.
I dag tar Linda inte bara emot fler festinbjudningar i veckan, utan också mängder med jobberbjudanden inom tv och radio.
– Jag får ofta höra att jag är en viktig gäst och många vill att jag ska skriva om det jag går på, säger hon."


Okej. Linda är glad, då tycker jag inte synd om henne längre. Sen har inte Linda och jag riktigt samma uppfattning om vad makt är - jag tycker inte riktigt att det är hur många gästlistor man är uppskriven på vid Stureplan..
.--------------------------------

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: