måndag 27 oktober 2008

Lite spartips...

Tre olika tider hade jag satt klockan på ringning i morse.
Och som vanligt stänger jag av, somnar om
och tänker...
Nej, det är inte till mig.
Och om det inte är till mig, vem skulle det vara till då?
Doris???
-----------

Hur som helst lyckades jag ta mig ut till Tyresö,
var där 1 minut över 8. Puuhhh...
Nu är bilen på verkstad, jag har ont i magen i väntan på kostnadsförslaget...
Det är ju fasen också att man inte kan byta bort lite bilsvetsning mot
hembakta äppelpajer, muffins och äppelmos.
----------------------

Är grymt fattig för närvarande. Men jag är nog inte ensam om det.
Höststäda din ekonomi skriver Aftonbladet.
Kan meddela att här har det städats och städats,
finns inte mycket kvar att städa bort.
Bilen är väl en av de sista sakerna som snart ryker,
men jag behöver den verkligen och försöker behålla den så länge jag kan.

Tips i nya fattig Sverige:

  • Sopa istället för att dammsuga.
  • Ha inga tidningar - läs på internet.
  • Köp inga nya kläder - får du en fläck på en annars bra tröja - måla över något fint med textilfärger.
  • Dra alltid ur alla kontakter.
  • Hoppa frissan - klipp dig själv.
  • Tala om för alla dina vänner att du numera är "UFF" - och att inget får slängas innan det passerat dig.
  • Plocka bär - gör sylt
  • Duscha snabbt som tusan.
  • Stäng av vattnet när du tvålar in dig.
  • Ät bara det billigaste och absolut inte ute på restaurang.
  • Se till att ha kyl och frysdörren öppen så kort tid som möjligt.
  • Skaffa en Rhodesian Ridgeback - sängvärmare - sänk temperaturen inomhus.
Lite praktiska tips :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: