lördag 11 oktober 2008

God damn I´m so good!

Idag gjorde jag dillsåsen.
Till mitt dillkött, och så fantastiskt gott det blev!
God damn I´m so good!
----------------------------------------------------
Tidigare idag var jag och Doris ute med Erika, Henriette, Lerke och Freia en sväng.
Doris äääälskar Freia.

Försökte ta en bild på Freia, men den gör henne inte rättvisa.
Freia är världens sötaste hund, förutom Doris då såklart, hon är en blandning mellan Spansk - och Portugisisk Vattenhund.

Började sortera en del, eller rättare sagt fortsatte.
Det tar tid.

Fasen vad jag inte tycker om oordning!
Har en jäkla röra på saker, det passar mig inte alls.

Jag tycker det är mycket mer trivsamt när saker är där de ska vara.
Till exempel är mina böcker, i bokstavsordning, efternamn.
Är det lite stört?
--------------------------------------------------------------------
Sedan lagade jag då världens godaste dillsås till köttet jag kokat igår.
Medans det puttrade på passade jag på att göra ett litet stilleben av tomaterna
jag plockade igår.
De behöver ju ligga till sig och mogna, så varför kan de inte vara lite fina under tiden?

Tomater i köksfönstret
--------------------------------------------------
Bestämde mig för att tända en brasa, trivsamt i höstmörkret.

Visste ni förresten att enklaste sättet att göra rent glasen i braskaminen,
är att ta askan och "putsa" med?
Med fördel har man en fuktig trasa. Sotet på rutorna försvinner med en gång.
Kan rekommendera handskar, engångs, för man blir ordentligt svart om fingrarna.
-----------------------------------------------
Dillkött, rödvin, mysbrasa och Doris.
Och trista jävla sunkpapper som väntas på att sorteras...
En lördagskväll... Hur kul är det?
------------------------------------------------
Oj, nu ringde visst telefon.
Har sällan planer i förväg...
Tydligen var vi uppskrivna på något ställe i stan, där det var något event.
Hemma och sortera papper en lördagskväll eller utgång?
Det är frågan just nu....
Vi får väl se väl se....
Trevlig lördagskväll!!!

Inga kommentarer: