fredag 17 oktober 2008

Vilken jävla smäll!

Fredagskväll...
Jag och Doris myser i soffan, surfar runt på alla bloggar jag blivit beroende av,
tänt en mysig brasa.
Då smäller det, utav bara h.lvete! Och en propp går.
Fattar inte vad det är, tittar runt - ser inget.
Sätter i ny propp, efter en stund går strömmen igen.

Konstigt... När proppar går brukar något vara galet.

Fredagskväll.
Doris ska ha god mat, fiskarna ska få fryst räklyxmat.
Det är då jag ser vad som hänt.
Doppvärmaren i stora akvariet har smällt.
Eltrådar ligger ner i akvariet, inte bra, inte bra, inte bra.
Ser en fisk som simmar märkligt upp-och-ner.
Kan att de flesta lever, men de ser lite stissiga ut.
Jag blir så ledsen, mina små fiskar...

Hittar ett medel som ska minska stress och vara stärkande,
häller i det och hoppas.

Ja, jag är en mes när det gäller djur - det kan ni läsa om HÄR

------------------------------------------
Förresten är det fler än jag som inte tycker det är ok att vara elak och cynisk
Namninsamlingen hade nu 67 namn
Klicka HÄR för att se vad det handlar om.

Inga kommentarer: