torsdag 16 oktober 2008

Jag är en mes

Jag har en bekännelse.
Jag är en mes, visst jag vet att jag kan verka vara en sådan cool tjej, blink blink...
Men det är jag inte.

När det regnar räddar jag daggmaskar från vägbanan.
(Det tar en jävla tid att komma fram,
tänk på det om vi bestämt möte och det regnar)

När jag hittade en nyckelpiga i en av gångarna i plasten i
växthuset,
tvingade jag min fd man att skruva ner det för att rädda
nyckelpigan.
(Undrar varför han stack?)

Nu är det min kille Stefan.
(Jasså, ni visste inte att jag hade en kille?)

Jodå, Stefan är perfekt i mångt och mycke.
Han är en kampfisk och bor i ett akvarium.
Från början bodde han i en liten skål,
men sen tyckte jag synd om honom.
Köpte ett större akvarium.
Tyckte synd om honom igen.
Köpte fler fiskar, för att han inte skulle vara ensam...
(Jamen, jag började ju med att skriva att jag är en mes)

Stefan har varit dålig.
Jag trodde han skulle dö.
(Vet inte hur gammal en kampfisk blir, han är nog dryga 2 år. Men jag trodde ju att han och jag skulle ha det bra ihop länge...)

Hur som helst så har Stefan fått bo i en egen liten skål under en period.
Ville att han skulle ha det lugnt om han inte mådde bra.
Bytte ofta vatten, hade i salt, hade i nån annan medicin.
Den enda jag hade, men va fasen.

Det märkliga är att han dog aldrig.
Nu bor han i "sitt akvarium" igen.
Tror åldern börjar ta ut sin rätt,
för han är lite trött.

Min Stefan
Nu har jag i alla fall städat hans lya.
Stefan och jag har det bra ihop.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha Mes??? Du??? Nä bara omtänksam och en väldigt stor djurvän om man nu kan kalla maskar för djur.. Men alla varelser inklusive insekter är väl djur?? Stefan är din man i livet och jag förstår att du ömkar lite extra för honom *ler* Men det är nog som du säger.. Han börjar bli till åren så du kanske borde överväga att byta ut honom mot en yngre förmåga så småningom *ler*

Ja ja tiden får utvisa vad som kommer att ske.. Men till dess.. Ta väl hand om Stefan.
kram från en djurvän inte långt ifrån.

anu sa...

.. det är skillnad på mes och en empatisk person....
puss puss...

Anonym sa...

Gumman du har ett gott hjärta och djuren sviker iaf aldrig!! Jag vet ... *blink* kram