måndag 20 oktober 2008

Sortera tar tid och är skittrist


Visst gör jag små fina luntor.
Inte bara finansministern som kan...

Att sortera papper tar tid!
Det är skittråkigt!
Jag har precis lyckats få en kompis att printa ut skadeanmälan
för att anmäla när jag blev påkörd.
Skulle jag skickat in för länge sedan.

Ångesten växer i takt med att det snart är körförbud
på bilen.
Fjädersäte, bak, båda sidor, rostskadat.
Hur fasen ska jag hitta någon som kan laga,
hur fasen ska jag få ihop pengar till det?

Ångest, ångest ångest....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men bilar är vidriga ångestframkallande pengaslukare. Så är det bara! Inte nog med att man ska punga ut med en massa penga för att det överhuvudtaget ska gå att framföra dem t ex till bensin och diesel, de ska underhållas också.

Ja, inte roa dem förstås utan så de är hela, fina och rena så att det inte är farligt att framföra dem, vare sig för sig själv eller för andra.

Vi har lämnat i väg vår -06a i dag, den som vi köpte för just 2 år sedan. Lacksläpp! Jo, det är sant. Iofs en garantigrej men ändå, bilen är ju NY!!! man tror inte att det är sant.
´Visst har vi fått en lånebil, fritt, men det är ju meningen att man ska kunna använda sin egen bil och det utan skador och fel när de bara är 2 år gamla. Sanslöst!

Puss puss!

Magdalena and Co in US sa...

I know - min lilla Bettan är -95.. så det är ju inte otippat.
Men en -06 kunde man ju kräva lite mer av.