fredag 17 oktober 2008

Doris Day - världens bästa spårhund ;) / vatten är gratis

Hyfsat trött, det blev ju aningens sent igår.
Åkte med en kompis till stan.
Vi skulle bara se lite folk och kom överens om att åka hem tidigt.
Riktigt så blev det inte.
Det finns dom som tror att jag går ut,
gör av med en massa pengar,
super mig dyngrak och...
(orkar inte ens ta upp det...)

Jag kan till viss del förstå det, eftersom jag kategoriskt väljer
att inte skriva om sorgsna tråkiga saker.
(Det innebär inte att det är en stor del av min vardag,
bara att jag inte vill dela med mig om det.
Inte här, inte nu.)

Men jag kan göra er besvikna.
Jag går ut på ställen med gratis entré, där jag har kort,
i vissa fall säger mina söta vänner att de betalar entrén om jag följer med,
förmodligen för jag är så grymt trevlig att ha med ;)
jag tar bilen och parkerar där det är gratis,
och jag kombinerar definitivt inte bilkörning och alkohol.
Vatten är gratis.
Så är det med det.
--------------------------------------------------
Today

Först ramlade Erika, Lerke och Freia in.
Sedan Madeleine, Ziri och Zally.


Erika, Madeleine, Ziri
Någonting är vansinnigt spännande - är väl någon blogg förståss.
Eller var det huruvida Anna Skipper var bluff eller inte.
Vad vet jag, jag fick koka kaffe i köket ;)


Det här måste vara världens sämsta samlingsbild på hundarna.
Ziri i soffan, Zallys svans under bordet, Freia som ser ut som en brun golvmopp och till slut toppar jag med Doris bakben.
Någon som vill anlita mig som fotograf?
------------------------------------------------------------

Madde hade lagt viltspår som hon skulle åka på tillsammans med Anette.
Under fikat ringer Anette och berättar att hennes lilla Cockerspaniel blivit påflugen av en lös mycket aggresiv hund.
Det hela är oerhört tragiskt då hunden tidigare skadat både hundar och människor,
samt att ägaren till den aggressiva hunden är helt olämplig.

Alva Cockerspaniel överlever genom hennes mattes rådiga ingripande och verkar vara relativt fysiskt oskadd. Dock är hon inte i form för viltspår.
Polisen är meddelad.
-----------------------------------

Det innebär att ett viltspår finns "över".
Jag och Dorpi åker med till skogen.

Lite spårlina och bra och ha saker.

Doris har inte spårat på ett bra tag.
Min tanke var att lägga ett enkelt rakt spår till henne som fått ligga
några timmar första gången.

För er som är insatta kan jag meddela at det här var ett långt spår,
som legat i över ett dygn, med vinklar, bloduppehåll och återgångar.
För er oinvigda kan jag bara säga att det var avancerat.
Mmm... tjenna!!!

Och Doris är ju bara en väldigt liten hund med en mycket skrynklig panna.

Jaha här står jag med en sele, undrar varför?



Kanske är det en ekorre eller kissekatt därborta...

Nej, det gick faktiskt riktigt bra.
Visst märktes det att det var ett tag sedan vi spårade sist.
Men jag tycker hon var väldigt duktig och noggrann, tappade lite, framför allt
i bloduppehåll.
Och vi tog hela spåret och hittade skanken.


Anette på väg att gå ett personspår med Zolo.


Madeleine väntar med Zally för att gå ett kort personspår.
Ziri spårade ett viltspår - har tyvärr inga bilder från det.
Vill du läsa mer om spårningen kan du läsa i Madeleines Blogg -
Klicka HÄR
Vill du kika in hos Anette med Zolo och Alva
Klicka HÄR

Zally och Doris funderar över livet.
---------------------------------------
Skogspromenad med alla hundar.
Fika på hemvägen.
Hem och däckade.

God Natt och tack för idag!

2 kommentarer:

anu sa...

...så ska det låta tjejen.... ;-))
Puss o kram....

anu sa...

men tjejen.... du får ta och skriva lite nu.... ;-))
puss puss...