tisdag 28 oktober 2008

Har bloggare makt?

Nya ord i topp - visar på Bloggpower?
Många har tydligen reagerat och jag läste inlägg från Bloggportalen.
Vill du läsa klicka HÄR.



Alla bloggar!

Jag kan hälsa på vem jag vill - nästan...
En dokusåpa på internet! Var bara tvungen att klicka mig runt!
Vad skriver de som har 1000-8000 prenumerationer om dagen???
Av sk "kända bloggare" har jag hälsat på Dominika P, Linda Rosing, självklart Blondinbella och Kenza och många fler...

Vissa - I like - Vissa - njaeee, inte riktigt min smak.
Fast det "rockar" att många tjejer ligg i toppen. Lite girlpower är aldrig fel ;).
De som toppar är nästan uteslutet mode-smink-bloggar.

Bloggar och makt
Nu har ju Blondinbella börjat blogga igen.
Ett kort uppehåll och hon kommer tillbaka i en - enligt henne själv mer vuxen framtoning.
Och givetvis är det många som kräks över det hon skriver.
Varför?
Jag tycker det är lysande att hon försöker använda sitt "kändisskap" till något bra.
Hon har ändå enligt bloggkoll över 8000 prenumeranter!
Bara för det går bra för henne betyder det inte att det behöver gå dåligt för någon annan.
Och om hon tjänar pengar på det, - jamen det är väl bra!
Vad är det som är fel i att vilja ta ansvar och vilja skicka ut sunda värderingar?
Ja, jaaaaa... om de alltid är så sunda i mitt tycke är ju en annan sak och jag håller inte med om allt en 18-årig tjej säger, men jag tycker hon är duktig!
-------------------------------


Alex Schulman uppmanade folk att klicka på vissa ord. Med tanke på att alla orden ligger så högt så måste man säg att Alex har stor möjlighet att påverka. Var rätt länge sedan jag läste hos honom, men jag tror jag tyckte mycket var riktigt bra. De måste vara rätt najs att ha 738 prenumeranter i alla fall (Bloggkoll)!

Bloggarna - nya tidens lobbyister?
--------------
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Länkar
La in lite länkar till dom bloggarna i topp...
Känns lite fånigt eftersom jag med mina typ 30 läsare... inte direkt bidrar till att öka deras trafik, men va fasen... Jag vill ju att ni ska hitta dit, för att bilda er en egen uppfattning ;)

Inga kommentarer: