söndag 12 oktober 2008

Vad ska 130.000 göra nu?


Bild från Aftonbladet

Stora nyheten idag i bloggvärlden är att nr 1 på listan - Blondinbella - tar paus i bloggandet. Tydligen även stor nyhet i tidningar oxå. Nu när jag läser är det 52 bloggar som skrivit om det på Bloggportalen. Bella själv säger att det är pga att studierna blivit lidande.
Även något övergrepp nämns som hon inte hämtat sig ifrån.
Mest intressat är nog inlägget i Lasses Blogg.
Själv har jag inte bestämt mig vad jag tycker om henne.
Har nog inte läst tillräckligt.
Vet inte vad det är för övergrepp det pratas om.
Tycker och ena sidan att det är väldigt driftigt av en 17-åring att fixa ett AB och dra in pengar.
Å andra sidan att det inte är så fiffigt att skriva att man är ute och dricker alkohol,
när man onekligen är en förebild för andra.
Sedan är det sorgligt att hon inte tar kritiken på allvar.
Är man 17 år får man inte dricka, kör man bil och det är rött ska man stanna.
Det är bara så, det gäller alla.
Läste lite i hennes blogg, men tycker det var rätt ointressant
och att det är klar produktplacering, det är väl alla överens om.
Sen att hon har åsikter som inte överensstämmer med mina, so what?
Men tösen är bara 17 år, med livet lär man sig saker, det kommer hon också att göra.
--------------------------------------------------

Och vad ska 130.000 besökare göra nu?
Läs nobelpristagarna i litteratur.
Så kanske vi svenskar blir lite mer bildade...
Det skulle nog Horace Engdahl, Svenska akademiens ständige sekreterare rekommendera.
Han tycker nämnligen att svenskar är obildade - Läs Här

---------------------------------------------------
Från Aftonbladet:
Gillar inte dagsböterna Anna Takel sträckte sig efter handvä
Gillar inte dagsböterna Anna Takel sträckte sig efter handväskan med mobiltelefonen. Då körde hon ner i diket. Nu straffas hon för det med böter.
Foto: ANDERS ANDERSSON

En annan som inte är allt för listig är Anna Takel
som går ut med namn och bild i en artikel i Aftonbladet.
Läs artikeln och hennes inställning till bilkörning så förstår ni själva varför folk blivit som tokiga. Läs vad andra skriver Jag vill inte möta henne på vägarna i alla fall..
--------------------------------------
Jo, jag vet att "också" inte stavas "oxå" - apropå obildad eller inte...

Inga kommentarer: