lördag 11 oktober 2008

Grattis Sverige - Ingen vill ha mig- A-laget nästa...

Grattis Sverige!
Ingen vill ha mig - det är så många känner idag.

Bilden har väl inte riktigt med texten att göra,
eller har den det?
Lite sorgsen och med rynkad panna, precis som Doris,
betraktar jag och upplever vårt välfärdssamhälle idag.
Eller finns det något kvar?
När livet är på topp, allt flyter, pengarna rullar in...
Ja det är klart det är lätt då!
Men när det inte längre är så,
när livet tar en vändning man inte räknat med...
Vad händer då?
Det läskiga är att det kan faktiskt vara just du.
Du som är i toppen av din karriär, har schysst hus, familj och barn
och tror dig ha ett fungerande skyddsnät.
Ingen är skyddat mot livets vändningar, det kan vara lätt att glömma ibland.

Anita Fresdotter skriver ett öppet brev i Aftonbladet idag.
Läs det!

Det är så livet ser ut för många idag.
Håll tummarna att det imorgon inte är du.
------------------------------------
Citat ur artikeln:
Endera får jag ett arbete snart eller måste jag ta mitt eget överflödiga liv? När tillvaron inte längre innehåller några grunder för ett minimum av livskvalitet så finns kanske ingen annan utväg för människor, eller?

--------------------------------------

Det kom ett sms (har givetvis inte kollat om uppgifterna stämmer, det får du göra själv,utan lägger bara gladeligen ut det här) :

Att tänka på inför framtida investeringar?
Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 kronor för ca 3 år sedan,
så är de idag värda kring 4600 kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, tex Song Networks för 100 000 kronor
har man idag kvar 791 kronor.
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 kronor,
drack ur dem, hade trevligt
och idag går och pantar tomflaskorna, så får man 6741 kronor.
Det är därför som grabbarna på bänken utanför Konsum kallas A-laget...

Inga kommentarer: