lördag 11 oktober 2008

Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.

Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.
Nu ger du oss brunetter dåligt rykte!
Eller kan man tycka något annat efter att ha läst i Aftonbladet:
?JÄVLIGT DÅLIGT? Programledaren Katrin Zytomierska ställer f
”JÄVLIGT DÅLIGT”
Programledaren Katrin Zytomierska ställer frågan
Är Jesper inte lite väl bögig?” till Anders Bagge
i TV 400:s nya ”Eftersnack Idol 2008”.
Något som får såväl Bagge som Peter Jihde
att reagera starkt.
”Jag tyckte att Katrin gick över gränsen”, säger Jihde. Utröstade Jesper Blomberg kallar uttalandet ”jävligt dåligt”.

5 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Hon är hemsk. :S

Anonym sa...

visst har du rätt om katrin men förstår inte nedvärderingen av blondiner, gör bara att man inte blir speciellt sugen på att läsa vidare när inlägget inleds så fördomsfullt.

Anonym sa...

Har människan (Katrin) några andra meriter än en enfaldig blogg och ett havererat förhållande med rikstönten Alex Schulman?
Hur tänker TV-kanalen?

Magdalena and Co in US sa...

Till Rebecca:
Hoppas du fortsatte läsa ändå,
trots att du inte gillade min bimbo beskrivning.
Jag kan inte helt ta på mig äran för att påstå att bimbos brukar vara blonda. Det är lite av den vedertagna beskrivningen av just bimbos.
Typ samma som alla blondinskämt. Eller att "Blondes have more fun".
Självklart anser jag inte att en hårfärg har något med intellekt att göra. Inte heller tror jag att blondiner har roligare.
Till gubben:
Vet inte vad Katrin har för meriter. Men nu blev jag lite nyfiken på att ta reda på det :)

Anonym sa...

Nej visst vet jag att folk ofta klassar blondiner som bimbos, och att det varit så väldigt länge, men som blondin själv blir man lite trött på sådana kommentarer efter ett tag, att upprepa dom gör ju ändå bara att fördomarna lever kvar ännu längre! Men inte hindrade det mig från att läsa vidare och visst gillar jag din blogg! Hoppas du kanske tycker min är lite intressant också ;)