tisdag 14 oktober 2008

Till skogs... Med Madde och Zally


Madde ringde och undrade om vi skulle med till skogen.
Hon plockade upp och det bar av till storskogen.


Ziri, hennes andra hund är på stay-over-party hos Carola,
så det blev Zally och Doris.
Madde kör balansträning med Zally.
Doris bara är...


-Testa med Doris oxå, ropar jag


Och Doris har sååå långa ben...


...och det är faktiskt inte alltid så lätt att hålla
ordning på dom.


Men skam den som ger sig!

På vägen hem, tycker Madde att det är en god idé
att bjuda mig på bakelse.
Stannar och handlar och sedan åker vi hem till mig och fikar.


Och äter varsin sån här - mums!
Thank's!

Efter trivsamt fika och lite prat, sätter Madde på sig tjänsteminen och
bestämmer sig för att bringa lite ordning i min tillvaro.

Ha, ha du är för söt.
Men jag uppskattar det.
Och jag behövde faktiskt lite hjälp,
även om jag har vansinnigt svårt att erkänna det...
Sug åt dig, för det lär säkert dröja innan jag erkänner igen, blink, blink.
---------------------------------------------

På kvällen hade jag lovat hjälpa Erika och Henriette att försöka få igång en av deras bilar.
Förmodligen var batteriet dåligt, så jag tog med mig
startkablar, skruvmejslar och lite annat bra och ha och traskade dit.
Doris fick givetvis gå med på prommis.

Bilen startade och vi körde en liten sväng för att batteriet skulle ladda.
Sedan promenad tillsammans med Freia till Doris stora glädje.
---------------------------------------------

Trött ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det INGEN som skriver igen
Tack själv. Det var trevligt med lite sällskap i skogen och det är definitivt godare att dricka kaffe och äta bakelse tillsammans med någon *blink*
Jag tycker även att det är kul att få hjälpa till om jag kan.. Är nog lite koko men så´n är jag *ler*

Imorgon tänkte jag åka på en till tur till storskogen.. Bara så du vet *blink blink*
Kramis