torsdag 23 oktober 2008

Konflikter.. - lös dom i bloggen?

Igår skulle jag ju lägga mig i tid.
Men så hamnade jag i ett inlägg som länkade vidare till ett annat och...
Ja, på den vägen var det.
Så jag blev väl uppe någon timma till.

Hittade 2 bloggar från "kända" personer.
Sådana som toppar blogglistorna.

Mellan dessa två personer förekom det anklagelser i bloggarna.
Den ena anklagade den andra för att sprida skitsnack.
Den andra svarade - ett riktigt bra svar.

Blev helt fascinerad, måste jag säga...
Jag fattar inte varför man lägger ut det i sin blogg,
varför man inte ringer den andra personen och frågar hur det verkligen var?
Varför inte kolla vad som är sant innan man i en stor blogg börjar peka
åt varann?
Känner att jag måste vara från stenåldern
som tror att man ska ringa och försöka att lösa konflikter.
Tydligen ska man istället lägga ut allt, och namnge personen man är grinig på i sin blogg.

Om det hela inte är ett sätt att skapa publicitet förstås.
Ett marknadsföringsknep för sin blogg,
för att få fler läsare.

Jo, det måste det ju vara.
För ärligt talat har man viljan att lösa något
så gör man väl inte det offentligt?
Eller har jag missat nåt?

Inga kommentarer: