söndag 19 oktober 2008

0 till 100 - Hur man får igång en Ridgeback

Lördag - dag
Var en riktig skitdag,

eller det började som det.

Fick ett samtal på förmiddagen som inte alls var trevligt.
Blev väldigt ledsen och fick inte mycket gjort.
------------------------------------------------------

Vid kl. 19.30 kom jag på att jag fick 100 kr
i bensinpengar av Åse i torsdags.

Gick en sväng med Doris och köpte ostbågar och pizza
som jag tänkte vräka i mig i min sorgsna, deppiga ensamhet.

På pizzerian och i jouraffären kom flera personer fram och frågade hur
jag mådde. De hade alla sett när pundartjejen kom fram och slog till mig.
Läs det inlägget HÄR.
Gulligt av dom att fråga. Men det är helt ok, hade rätt ont efteråt, men men...
----------------------------------------

Sedan på vägen hem,
balanserade pizzan i handen och en matkasse och Doris i andra.
Men då får väl Doris syn på en katt!!!
Fan, jävla skit hund!
Jag hinner inte parera,
sumpar kassen, pizzan åker in i en häck och blir mosad.
Jag åker in i en häck och det gör jävligt ont!
Doris är en liten hund med mycket skrynklig panna som sällan reagerar snabbt.
Förutom när det kommer en katt, från 0 till 100 på bråkdelen av en sekund.
----------------------------------------

Kul - lördagskväll med mosad pizza och mosade ostbågar.
Tack Doris!

Men det blev bättre sen, he he...

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj det låter inte som en skön upplevelse.
Mosad Pizza.. Ja,ja den ska ju ändå mosas i magen.. Lite trist att äta ostbågesmulor kanske..

Men HALLÅÅÅ!! Vad hände sen???