fredag 7 november 2008

Vinterförvaring, Världspolitik & Vimmel

Så sakteliga håller altanen på att förvandlas till vinterförvaringsplats.
Hittade min frostvakt, himla bra.
Hann tejpa och nita fast en del igår, men inte tillräckligt.
Just nu står frostvakten på och det känns verkligen som om jag eldar för kråkorna.
Men jag får ta det i nån dag, för nu är det riktigt frostigt på nätterna här.
--------------

Vännen A ville gå ut igår kväll. Själv kände jag mig mest seg och sliten, blandat med absolut ingen lust för någonting. Samtidigt så kände jag att jag inte varit ute bland folk sedan förra fredagen och det kanske var en god idé att inte bara titta på sina egna väggar. Och man ställer väl upp för en kompis...

Tog bilen till stan och möttes upp vid 23-tiden. Var lite lagom mycket folk ute, men rätt okej.
Men jag kände mig inte helt 100, vet inte om det faktiskt är någon bassilusk som är i farten. Trodde först att jag bara var trött rent allmänt, men när jag skulle köra mitt fyspass på dansgolvet, kände jag mig nästan febrig.

Jag har inget problem med att vara nykter när jag går ut. Fulla människor, självklart finns dom där, men jag brukar inte bry mig. Men igår så hade jag oturen att träffa på en riktigt otrevlig kille. En som kom fram 2 gånger och var riktigt slemmig. Snällt brukar jag avvisa sådant och det brukar funka. Men den här..., usch, vid andra försöket så talade jag om att jag inte var så intresserad, igen... Då svartnade hans ögon och han blev grymt otrevlig, sådär så man kände att, gud kommer jag få en smäll nu... Riktigt obehagligt.

Stället stänger kl 03 och vanligtvis brukar jag hänga kvar till den tiden. Men kombinationen av att inte må riktigt bra + en idiot gjorde att jag åkte hem vid 1-tiden.

Så här öde ser Stockholm ut en torsdagsnatt.
------------------------------------

Vaknade och kände mig si så där idag.
Ont i magen, ont i kroppen, lite influensakänning. Bläää!!!

Frukost - Weetabix och äppelmos - som vanligt.
-----------------------------

Måste fixa med mina pelargoner, men är såå seg. Har suttit lite på vardagsrumsgolvet och rensat. Ingen ork, nu ligger jag här i soffan och tänkte surfa runt en liten stund.

Har missat Obamas tal till folket, känner att jag måste nog kika in på det. Man måste ju ha lite koll på världspolitiken.
Ser dessutom att Obama lovat familjen en hemlös hundvalp, well det låter ju trivsamt. Hoppas bara de inser att det är en varelse och inte en accessoar.
-------------------------

Någon som verkar ha missat något är Sarah Palin, enligt Aftonbladet ska hon ha trott att Afrika var ett land och inte en kontinent. Okej, att man förstått att det är lite si så där med geografikunskaperna "over there", men det här funderar jag på om det verkligen kan vara sant.
-----------------------

Fasen, nu blev jag kissnödig - måste resa mig från soffan...
--------------

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: