söndag 2 november 2008

Söndagspyssel - Däckbyte och lite annat

Blev lite halvsent igår, även fast jag bara var hemma.
Solen sken idag och jag bestämde mig för att vara duktig och byta till vinterdäck på bilen.
Det är vid sådan tillfällen man önskar att man vägde 70 kg istället för 55 kg.

Som en liten idiot får jag stå och hoppa på fälgkorset för att få loss bultarna.
Men nu är vinterdäcken på, måste bara åka och lufta dom imorgon.

Mitt i däckbytet ramlade Anna, Ester, Alfred, Isola och Rio in.
Perfekt! Fikapaus!

Ester leker baka bröd med plastbyttor och kvitton som bakingredienser.
Har man inte egna barn så tager man vad man haver...
Doris tyckte för tillfället att hon var en liten chihuahua-valp som skulle sitta i mitt knä.
Tror hon har lite problem med sin kroppsuppfattning ;)

På kvällen unnade jag mig en pizza och sen kom en kompis förbi och fikade.
Nu sitter jag och slötittar lite på en gammal Bond-film på TV och ska sedan gå in och läsa alla bloggar jag inte haft tid att läsa i helgen.
Så blir det förhoppningsvis läggdax i tid.
Hoppas ni också haft en bra helg!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: