tisdag 4 november 2008

Ångestshoppa

Ångestshoppa är en bra sak...
När man känner sig lite nere, när världen inte är så kul...
Då kan lite shopping vara lösningen...

Regler för det är att man ska köpa något som är onödigt,
som man egentligen inte behöver.
Helst ska det vara något roligt också...

För ett tag sedan bestämde jag mig för att ångestshoppa.
Ekonomin är inte gjord för att komma hem med något dyrt
och just den här dagen var jag på apoteket.


Uppfyllde kravet på onödigt
och att jag inte behövde det..
Men jag ville så gärna handla något...
Och vad kom jag hem med...?
Vårtmedel!!!
(Men hallå, hur täkte jag där)

Hittade det i lådan nu när jag städade...
Jodå, där ligger det i obruten förpackning.
Jag har aldrig haft vårtor...
Men om jag någon gång får det.
Då har jag vårtmedel minsann!

Inga kommentarer: