söndag 28 september 2008

Lite party blev det på kvällen

Har undvikit att skriva om kvällar på stan i bloggen. Men vad fasen, kan ju dela med mig av det oxå.
Lördag kväll ca 21.30
Seg och slö. La mig på köksgolvet ringde Ingela.
M: -Jaha, vad gör vi? Antingen lägger vi oss i soffan och dör, eller så hoppar vi in i duschen?
I (nyvaken): -Mmm... Vad gör vi?
M: -För mig spelar det ingen roll.
I: -Inte för mig heller.
M & I: - Vi går och duschar, va? Så hörs vi sen....

Slutade med att vi åkte in en vända till stan. Vid halv tolv tiden gick vi in på Café Opera


Skor jag köpte på REA i somras. Dax att premiärgå ikväll


Lite irriterad,
hårfönen slutade fungera och här står jag med alldeles för blött hår.


Inne på Caféet - blir lite lagom bra bilder med mobilkameran.

Men lite fint, stämningsfulla, ha ha.

Rätt bra med folk, körde lite fyspass på dansgolvet. Fick ont i fötterna så grönjävligt, nya skor - aj aj aj. Lite för ung publik, brukar vara lite mer blandat. Men roligt - som vanligt.


Jag & Ingela

Det finns ett liv efter 30, man får gå ut och parta då oxå. Dessutom är det så skönt att man är tillräckligt gammal för att inte bry sig. Istället för att tillbringa kvällen med att pluta med munnen och se så läcker ut som möjligt i sin senaste, superdyra out fit. Ja, då kan man slänga på sig ett par jeans, ett gammalt linne och bara ha kul.

Jaha, Ingela ser lite lagom road ut när jag visar lite kärlek ;)


Ingela och Dust
Vid 2-tiden tog vi en liten vända och passade på att socialträna Dust.

Blev så himla full i skratt när vi gick förbi och hejade på en bekant som jobbar på Solidarietet.
Småpratade lite och han undrade om det var våran hund. Våran??? Nej, min hund är hemma. Tog en stund innan jag förstod att han trodde att Ingela och jag bodde ihop. Kan meddela att det gör vi inte. Visst är hon snygg, men att vara ihop med tjejer är inte min grej. Och inte Ingelas heller.

Sedan gick vi till våra bilar och åkte hem. Grymt skönt att komma hem snabbt, dessutom ekonomiskt riktigt. Och när man ser folk raggla, rasa, kräkas - ja, då är det rätt gött att vara nykter.

Fast jag önskar att det vore det ibland. Killar är märkliga, de förstår inte alls vikten av att älta saker. De tror till exempel de måste fixa problem om man pratar om dom. Dessutom - en tjejkompis förstår precis vad man menar, till och med när man byter ämne varannan minut. Man behöver inte alls förklara.

Inga kommentarer: