fredag 19 september 2008

Fredag - himla trevlig dag

Började morgonen med att åka till nya terapeft.
Tänk att ha någon att bara få vräka ur sig allt skräp över.
Enligt min åsikt är det något som alla skulle behöva ha.
Kanske inte dom som är förunnade att ha totalt avsaknad av skräp i sina liv,fast än så länge har jag aldrig träffat någon sådan.

Sedan pratade jag med Madeleine som skulle till Skärholmen med Frida.
Dom kom och kidnappade mig med Mercedesen -

Första anhalten blev Ikea.
Det finns obehagligt mycket roliga saker där.
På avdelningen djursaker - kanske en tron till din hund?
Den obligatoriska fikan - Latte och kladdkaka
Ida fick ingen kladdkaka - men jag tror hon fick smaka lite grädde
Köksavdelningen - roligt
Hittade faktiskt lite som jag behövde
En konservöppnare och en timer
Magdalena & Ida
Köpte en boll till Doris,
hon tyckte den var jääättefin

Bakade en paj med björnbär och äpplen från trädgården
och åkte hem till Madeleine och Fredrik på kvällen.
Fredrik & Doris
Doris myser på Fredrik
Hörrni!!!

Köp ny soffa!!! Den är för liten för tre människor och fyra hundar.
Kollade film och söta Zally har krupit upp hos husse Fredrik.
Doris klämmde in sig bakom min rygg.
Jag och Madde myser.


Zudden pussas-
Han är så söt - ursäkta men syns det inte att han vill vara hos mig -
Jag tycker det ;)
Hem sent.
Fick för mig att jag skulle dammsuga lite,
och bara torka lite här.
och lite där...
Skönt att bo i hus när man får för sig att städa till halv fyra tiden på morgonen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha det blev ju riktigt bra bilder på dagens alla utflykter.. Förstår bara inte vad jag ska vara med på korten och göra ;)

God paj men du brukar ha goda grejer ;)

Större soffa?? Vi har precis köpt en ny soffa.. Hos oss lever ordspråket.. Finns det hjärterum, finns det stjärterum :D
Zudden är en riktig liten pussis. Tänkte på det... Hur skulle du orka med en sådan pigg liten krabat som vill upp kl 6:30 VARJE morgon?? Kan tala om att JAG vill inte gå upp då men vad har man för val ;)

Hör av mig i morgon när jag kommer hem.
Kram