tisdag 23 september 2008

Stora tårar - om en tjej som berör

Skulle leta efter dokusåpor på nätet.
Som så ofta hamnade jag på en länk som ledde till en annan, och så vidare och så vidare...

Plötsligt befann jag mig i en blogg skriven av en 20-årig tjej som hette Madde och som hade cancer. Hon skriver om sin vardag och sina tankar. I söndags natt dog Madde.
Jag läser det fina hon skrivit och känner mig sorgsen. Jag läser lite till och gråter och gråter och snörvlar lite till.
Det är så fantastiskt fint skrivet. Hon inspirerar och hon berör. Hon är helt enkelt en av vardagens hjältinnor. Maddes pojkvän och mamma skriver de oxå. Även de är hjältar och hjältinnor i en värld där det inte alltid blir som man önskar.
Kände helt enkelt att jag var tvungen att skriva om dessa fantastiska människor.
De finns en insamling de startat till minne av Madde. Om det kan man läsa i deras blogg.

Trots att jag inte känner dom, så skickar jag många varma tankar till dom i deras sorg. För det är människor som Madde och hennes mamma och pojkvän som gör skillnad i världen.

http://jagefrisk.blogg.se/index.html Maddes blogg med vidarelänkar till insamlingen.

Inga kommentarer: