torsdag 25 september 2008

Middag på stan och paketöppning

In till stan. Tog bilen eftersom det är det billigaste alternativet när man inte har busskort.
Vi skulle träffas vid Kammakargatan för att äta där, men Thai restaurangen vi skulle äta på var fullbokad och en och en halv timmas väntetid.
Inte vad vi var sugna på. Kollade en annan restaurang, som oxå var full.
Hur mycket folk som helst i stan idag - märktes att det var löning.
Till slut hamnade vi på Kungsgatan och Karlsson, där vi fick bord med en gång.

Beställde varsin hamburgare med cole slaw och pommes frites - var riktigt gott.
Himla trevlig middag jag blev bjuden på.

Ingela & Dust
Efter vi ätit tog vi en promenad för att socialträna Dust lite, här på Sergels torg.
Sen när alla började komma in till stan, tog vi och åkte hem.

Var bara tvungen att öppna mina paket som kom idag.
Paket 1.
Keratinstavar i svart och transparent och små ringar som man ska klämma ihop förlängningshåret med.
Keratinstavarna stoppar man in i limpistolen - som jag hade sedan tidigare.
Men det är jäkligt mäkkigt att bara ha två händer, hålla en hårtuss med ena handen, limpistolen med andra och klämma ihop limmet med tredje... Just det man har inte tre händer...
Så därför hade jag hittat den här
Paket 2
Värmetång
Supernyfiken på den. På internet hittade jag en för 598 kr
En annan modell - som verkade bättre för 995 kr
Letade vidare och hittade auktioner på Tradera- och budade hem en för 252 kr
Var så himla nyfiken på den att jag bara var tvungen att prova den lite
och den var superbra, fortfarande lite pilligt, men mycket lättare än att göra med limpistolen.
Råkade fastna i att testa den och uuuuuj, nu är klockan 02.00.

Skriver lite här och satte på TV´n. Fick höra ett band jag gillade på någon talk show. Gud vad jag gillar internet. Ingenting är längre bort än ett klick.
Så jag fick upp den på YouTube
Vill du höra den klicka här

Tidigare idag

Rio, Doris och Isola
Försökte få till en snygg gruppbild när vi var på promenad - gick väl sådär.

På dagen idag var jag i Liljeholmen och passerade en skylt - "Prova vår goda korv" - och en bild på en tunnbrödsrulle. På vägen hem kände jag att jag skulle dö om jag inte fick en tunnbrödsrulle med räksallad. Fasen vad jag blir irriterad när jag är så lättlurad av reklam. Och innan jag visste hur det gick till hade bilen helt plötsligt åkt till ett gatukök och jag hade en tunnbrödsrulle med mig.
Och även om den inte ser så läcker ut på bilden - så kan jag meddela att den var grymt god.
Sen var det sallad i... och räkor... det är väl ändå inte helt onyttigt...

Nu är det verkligen läggdax

Inga kommentarer: