måndag 15 september 2008

Helgen som gått...

Fredag
Fredagseftermiddagen - fika hemma hos Madde.
Doris och jag gick dit och träffade alla hundar.
Maddes tre, hennes valpköpare som kommit upp från skåne med sina två hundar

Kanelbullar och vaniljbullar till kaffet - mums

Underbara vännerna i Solna messade och frågade om jag ville komma förbi på fredagskvällen och äta tacos. Självklart tackar man inte nej till sådant. Det var sååå gott.


Doris & K chillar i varsin soffa.
Fast det är lite bekymmersamt att hälsa på där.
Doris får leverpastej, finskinka och ostbågar.
Hon blir överlycklig så fort vi närmar oss porten när vi ska dit.

Hon är van vid knäckebröd som godis...

Lördag
Sov riktigt uruselt. Hade tänkt att vara på Mälaröarna till kl 14, men kom inte dit förräns vid 16. Madde hade ordnat valpträff och det är ju alltid kul att se Aussies, framför allt de här som jag sett som små valpar. Från hela landet hade de tagit sig till Stockholm. Så jag och Doris åkte dit


Doris

Madde Alla valpköpare med hundar
Madeleine hade ordnat med aktiviteter. Bland annat sakletning för valparna.
Det som de kom in med fick de behålla
Jodå, valparna kunde apportera

Silva




Silva & Åsa
Silva är inte valp längre, fast hon verkar tro det. Men apportera kan hon

Doris
Doris fick oxå vara med och leka. Och vi har ju kört lite sakletning, så det gick ju lysande.
Största benet - som var kvar på plan - det hämtade min duktiga flicka.

Magdalena & Doris
Hon är sååå duktig på att hoppa - skruttan

Magdalena
Mer bilder finns på: http://picasaweb.google.com/hejmagdalena/080913_ValptrFf_Mazima#
Hem - och vände...
Lördag kväll...
...bar det av till Solna och hem till Åse på kräftkalas. Givetvis var Dorpi med.
Kräftor är så underbart gott!

Johan & Hannah var oxå med

På kvällen när jag kom hem kom jag på den lysande idén att bädda till Doris i tvättkorgen.

För att få ha sängen själv. Hon ser lite lagom nöjd ut.

Söndag
Fika i Skärholmen med familjen S, som bjöd på lyxfika.


Hem och brukade mina ägor.
Klippte gräs, beskar björnbär, släpade in tomatplantor i växthuset och och och...





Helt däckad på kvällen.

De va en trivsam helg

Inga kommentarer: