fredag 26 september 2008

Blogga - bli älskad eller hatad - känd eller ökänd

Läste i Aftonbladet att kvinnliga bloggare drabbas av blogghat.

Klicka här för att läsa artikeln.
Efter att jag lagt in min blogg på Bloggportalen och Bloggtoppen kikade jag runt lite på olika bloggar. De senaste dagarna har jag besökt en hel del och läst mer eller mindre i dom.
Jag är inte förvånad, en del av de bloggarna jag läst kastar riktigt mycket skit omkring sig och det är klart att det upprör. Men och andra sidan så är det ju oxå det som gör att de får läsare. Ju mer utelämnade och kontroversiell man är, desto mer intressant att läsa.
Bloggandet är ju fritt valt, man kan låta bli att skriva.
Givetvis är det helt förkastligt att kvinnliga bloggare får hot, det är dessutom olagligt.
Plättlätt olagliga saker ska anmälas, att man får skit, well that´s life...

Verkar som, för att vara riktigt "inne" att man ska vara runt 20 år, ha jäkligt snygga bilder på sig själv- vara snygg, köra med att visa upp bilder på sig själv i "dagens outfit", mycket mode kläder och Stureplanskänsla.

Lite bloggar jag kikat på:
På Bloggtoppen är topp fem listan

1. Blondinbella
17 år
Japp, jag har för första gången för några dagar sedan läst lite i den. Ligger tydligen ständigt i topp. Lika mycket som den är populär är den oxå hatad och omskriven. Men det är klart att så länge det snackas om en, då är man ju inne. Kan väl inte riktigt säga att det berikar mig att läsa hennes blogg, men jag tycker det är lysande av en 17 åring att vara så målmedveten och driftig. All ära åt henne.
2. Kenza
17 år
Samma likadant, mycket kläder och snygga bilder på tösen. Men givetvis andra åsikter och annan vardag. Oxå väldigt ambitiös - alla ära åt henne.
3. Tjuvlyssnat.se
Vem som helst kan skicka in bidrag. Om vad man hört folk snacka om på Sveriges gator, bussar, och andra offentliga platser. Roliga, intressanta och knäppa samtal.
Den här är riktigt bra!
4. Pixaton
- en komersiell företagsblogg -Pixation Photography- med massa läckra bilder, förmodligen från inneställen, fester som "alla" vill gå på, men orkade faktiskt inte kolla så mycket i den.
5. Style by Kling
25 år
Liggger under kanal fem - en modeblogg med en väldigt snygg tjej.

Och så fick jag se att det finns ett bloggpris

Det var de fem översta just nu. Dessutom finns det tydligen ett pris man kan rösta på "Bästa bloggen" hos Veckorevyn

Måste dock å det ödmjukaste hävdar att min blogg är värdens bästa. Lovar att kämpa lite med glamouren. Måste nog börja lägga ut bilder från mina sena kvällar runt Stureplan, allt skvaller och sist men inte minst så vill jag toppa med en dagens outfit.

Jag slänger upp mobilkameran och tar en bild på mig själv när jag steker pannkakor i kväll.
Om jag ser lite märklig ut beror det på att handtaget var jävligt varmt på pannkakslaggen och jag missade ta grytlapp. Så det mobilen fångade med självutlösaren var en halv sekund innan en riktigt ful svordom kom.
Fan, jag glömde ju först att man ska skriva vad man har på sig, får skärpa mig i mitt modebloggande ;)... Så:
Förkläde. Ikea -
T-shirt Isabell Kristensen köpt för 100 år sedan på NK
Byxor: Jäkligt schyssta jeans jag hittade i en liten hål-i-vägget-butique när jag var i Karlstad för ett bra tag sedan


Fredagskvällen bestämde jag mig för att tillbringa med den jag älskar mest i hela världen - Doris så klart -, istället för att trängas ute en löningsfredag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men stämmer AB:s uppgifter? Kollade in Blondibellas blogg. 10-tusentals läsare varje dag. En liten bråkdel av dessa kommenterar, 30-90 per dag. 99% av dessa är av typen "älskar din blogg" "Guud vad du är söt i rött" "sådana skor vill jag också ha" "Jag har egen blogg - gör ett besök".
OK, ingen vetenskaplig undersökning erkännes, men ett stickprov...