torsdag 18 september 2008

Oj då, det blev lite sjö i vardagsrummet

Idag var det städning av akvarium på listan.

Före: Mycket alger
Lilla akvariet gick snabbt och lätt.
I stora hade det blivit en hel del alger på stenar och grus.
På insidan av glaset funkar det bra med att ta rakblad för att få bort det värsta, men på stenar är det bara att ta nagelborsten.
Mycket skrubba blev det.
Eftersom det var så mycket vatten jag ville byta körde jag lite stereo.
En slang som suger ut - har lett ut den i trädgården.
En slang från kranen ner i akvariet.
Fungerar alldeles utmärkt om man har lite koll...
Men... mitt i alltihop fick jag för mig att mecka med filtret som inte funkade.
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det började forsa ut vatten!
Över hela vardagsrummsgolvet. Utsugsslangen hade ramlat ut på golvet - vattnet ner i akvariet fylldes på vääääldigt snabbt...
Då blev det fart här vill jag lova!
Hann nog torka upp det mesta innan det började rinna genom golvet.
Nästa gång ska jag inse min begränsning i simultankapacitet ;)

Efter: Lite mer sten och himla fint

På kvällen kom jag på att jag hade lite äppelpaj kvar.
Äppelpaj med gammaldags vaniljglass.

De e gött de!

Nu chillar jag och Doris framför TV´n, ser lyxfällan.
Man kan inte upphöra att förundras över vad folk köper på kredit, hur lite koll de har.
Kläder för 1500 i månaden, de säger ekonomerna är väldigt lite.
Jo, tjenna. Hade man ju varit överlycklig om man haft.
Så bloggar jag ju lite, så klart oxå.
Nu är reklamen slut - börjar igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Först vill jag säga: GOD BJÖRNBÄRSPAJ :P Slurp slurp Mer av en varan ;)
Tack för en trevig kväll.. Jag vet är lite blödig att lämna min prins över natten... :( Tack för erbjudandet :D

Vad fint det blev i ditt akvarium :) Är faktiskt riktigt avis på dina vackra fiskar..

Ha det gott och pussa på Doran
Kram