tisdag 30 september 2008

Äckel, snusk å fusk - En korv med bröd tack.

Inte varit speciellt mycket på nätet idag.
Satte mig framför datorn när jag skulle äta lite havregrynsgröt och surfade runt.
Aftonbladets sida hittar jag en artikel om snusket i Köttfabriken. Känner genast hur glad jag är över min havregrynsgröt.

Äckel i restaurangkök och hos livsmedelsleverantörer förvånar väl inte speciellt. Alla minns väl också ICAs ompackade gamla köttfärs. Äckel, snusk och fusk... Jag tror helt enkelt att det inte bara förekommer, utan tyvärr dessutom är rätt vanligt. Frågan är bara vem som blir påkommen och uppmärksammad.

Skönast i artikeln var ändå den här kommentaren:

"Livsmedelsverket har heller inte fattat beslut om försäljningsstopp – som man kan göra.
– Nej. Eftersom produkterna värmebehandlas dör bakterierna. Risken att bli sjuk är förhöjd, men vi bedömer den som osannolik, säger Wolfgang Heger."

Ähmmmm... Risken att bli sjuk är förhöjd, men vi bedömer den som osannlolik. Vad fan är det för kommentar?

Stäng fabriken!

Inga kommentarer: