onsdag 1 oktober 2008

Pelargonkärlek

I just löööv pelargoner!

Newchurch
Jag älskar att fotografera. Har alltid fotograferat allt. Dessutom är jag galet förtjust i pelargoner. Tack och lov är jag inte ensam, vi är en hel del som blivit pelargonnördar. För mig startade det med 3 lite ovanligare som jag fick. Sen blev det en till, och en till... och någonstans på vägen spårade det ur till total galenskap. Som mest var det runt 500 olika sorter, idag har jag begränsat mig, och ligger väl på runt 300 olika.
Växer och blommar gör dom, men nu är det dags att beskära lite och överskottet tänkte jag lägga ut på Tradera och sälja som skott. Man kan inte slänga dom små raringarna, och hur mycket plats som helst har jag inte.
Så idag blev det lite fotografier för att komplettera annonserna där med bilder. Egentligen borde jag inte behöva ta fler kort, för jag har väl lyckats ta en 10 000 bilder på mina små blomster redan. Men, men, delar med mig av lite pelargonlycka.
För övrigt har den här dagen varit lagom kul. Min dumma kropp gör ont och låter mig inte göra allt jag vill. Blir mäkta irriterad.

Så här kommer lite bilder på pelargonkärlek. Deras namn står under bilderna.


Betlehem


Jurmala


Solo


Mårbacka


Annsbrook Pluto


Jewel


Colibri


Grandad Mac


Susan Screen

2 kommentarer:

Linda sa...

Fiiina!!!!! :D

Kram!

Anonym sa...

tack :)