onsdag 17 september 2008

60 kronor åt h.lvete

Fick en kallelse till St Görans sjukhus och mammografi.
Att komma dit var frivilligt och kostade 140 kr - inte kort - endast kontant betalning. Lite märkligt att inte landstinget uppdaterat sig så pass att de tar kort.

Hur som helst, bröstcancer är inget man vill vara med om. Dessutom har min mamma haft det och man tror ju att det kan vara ärftligt. Därför bestämde jag mig självklart för att åka in på kontroll.

Klockan 17.00 hade jag tid.

När jag kommer dit, efter att ha letat mig fram, så dåligt skyltat att man blev tokig, säger de i kassan att det är fel på utrustningen och att väntetiden var minst en timma. Jag hade lagt i parkeringspengar för en timma. Och minst en timma kan ju betyda vad som helst. De erbjöd sig genast att boka om tiden till en annan dag.

20 kr i biltull in till stan

20 kr i parkeringspengar

20 kr i biltull ut från stan

bensinpengar

tid

och inte en endaste kontroll - sur!

Men det finns tillfällen då man inte kan göra så mycket, och att skälla på kassörskan i receptionen eller svära åt kameran på biltullen. Well..., det hjälper föga.

-----------------

Jag älskar min vakummaskin!

För flera år sedan såg jag denna eminenta vakummaskin på TV-shop.

Nämde det vid ett tillfälle och fick den i födelsedagspresent.

Den är sååå rolig - och bra.

Sen vet ju alla som känner mig att jag har en hang-up på elektriska apparater.

Ruggig kväll.

Det är skönt med braskamin

Inga kommentarer: