torsdag 11 september 2008

En tur till Skärholmens Centrum

Ett gäng tomater står fortfarande ute. De ska in i växthuset. Så snart som bara jag får ändan ur...

Men de har tomater - till höger en sort som heter Ivory Eggs. Som jag skrev innan så har jag väl en 20 olika sorter. Jaaaa, jag vet det är nördigt. Men va fasen - de e kul!

Dagens solskenshistoria är helt klart att den lilla Australian kelpien som försvann i tisdags har kommit hem. Internet är en himla trivsam sak när det gäller att sprida information. Som en löpeld har mailen och bloggarna fyllts i jakten på den lilla bortsprungna voffan. Och idag kom hon då hem. Vi känner inte familjen men önskar att de får en riktigt mysig kväll och helg. Och de får de säkert!
I förmiddags ringde Madeleine och tyckte att jag borde vallas i Skärholmens centrum. En mycket trivsam idé. Vi började med ÖoB - där finns verkligen hur mycket som helst.
Sedan in i centrum -gud vad de har byggt och gjort fint. Hittade den här lilla glassbaren - jag äääälskar glass!!! Men för 19 kr kulan -och en obefintlig ekonomi... Well...


Det fick helt enkelt bli Mc Donald's - gott det oxå.

Mitt bland alla butiker så finns den här lilla shopen. Om man känner för att impulshandla en bil :). Ser lite kul ut bland väskor och kläder.


Claes Olsson fick oxå ett besök. Madeleine var faktiskt glad - även om hon vill se lite allvarsam ut här.


Blev avlämpad hemma.
Försedde Madeleine med plommon, för de hon fick häromdagen var redan slut.
Sen gick vi på prommis och möttes upp med alla galna hundar.
Jag å älskade lilla Doris.
Nu ska jag gå och duscha. Det råder starka övertalningsförsök om utgång ikväll. Känner mig aningens seg,men hoppas att det känns bättre efter en dusch.

Inga kommentarer: