onsdag 10 september 2008

Aj - i björnbärsbusken


Så jäkla trist att sortera papper. Men jag började i alla fall idag. Massor av högar blir det.
Båda akvariumen har blivit rengjorda. Nu är fiskarna glada :)

För ett par veckor sedan kände jag att jag ville slänga alla pelargoner. Var så jäkla trött på att se dom. Jag hade ju så många planer för att jag skulle ta sticklingar, sälja och komma ikapp lite med min ekonomi. Nu blev det ju inte alls så, ni som läser andra bloggen vet ju varför.
Idag stod jag på min altan och tittade på alla mina blommor - de är bra snygga ändå. Himla tur att jag inte slängde alla på komposten.

Det har varit ännu en regnig dag i Stockholm.
Jag fastnade i Björnbärsbusken, skördade och beskar den. Fan i helvete vad björnbär är taggiga. Det gör ont i mina stackars händer som blivit perforerade.
Skördade lite plommon och potatis.
Efter det ett skönt bad och på kvällen TV med Doris och en smågodis påse. Mums!

Inga kommentarer: